Z tym zestawieniem jest pewien problem
Najnowszy raport Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego nie pozostawia wątpliwości. Hybrydy są dziś najpopularniejszym rodzajem napędu w segmencie nowych aut osobowych. Tylko w styczniu zarejestrowano ich 22 451 szt., co stanowi połowę (50,7 proc.) udziału w rynku. Samochodów w pełni benzynowych lub z silnikami Diesla pierwszego miesiąca przybyło łącznie „tylko” 18 175 szt.
![Toyota Corolla 2019](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2025%2F01%2Fvadonatuj_Toyota_Corolla_csalad_2-jpg.webp)
Oczywiście, można się spierać, co jest prawdziwą hybrydą. Oprócz pełnych hybryd (HEV) zestawienie wlicza do tego grona też miękkie hybrydy (MHEV). Do rankingu nie uwzględnia się za to hybryd plug-in (PHEV), których pisaliśmy już tutaj. W środowisku motoryzacyjnym układy mild hybrid coraz częściej łączy się już z gronem aut w pełni spalinowych. Wszystko ze względu na znikomy efekt poprawy zużycia paliwa czy emisji CO2. Jednak to właśnie pełne hybrydy zdominowały styczniowe rejestracje Polaków.
Koreański SUV w gąszczu Toyot
Na hybrydy już dawno temu postawiła Toyota i to ona głównie rozdaje teraz karty. Najczęściej rejestrowanym modelem hybrydowym była Toyota Corolla (2 157 szt.) Drugie miejsce zajęła Toyota C-HR z liczbą 1 499 zarejestrowanych HEV-ów (nie wlicza się tu 127 szt. hybryd plug-in). Jednak w gąszczu Toyot na podium zameldował się Hyundai Tucson. Koreański SUV w wersji z napędem HEV i MHEV już w styczniu zdołał przekroczyć próg tysiąca rejestracji (1 036 szt.).
![Hyundai Tucson hybryda koreański SUV](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2025%2F01%2Fhyundai-all-new-tucson-0920-06-jpg.webp)
Miejsca w czołowej trójce zabrakło dla takich hybrydowych hitów jak Toyota RAV4 (970 szt.) czy Lexus NX (929 szt.). W odmianie hybrydowej Toyota Yaris (900 szt.) okazała się częściej rejestrowana niż Toyota Yaris Cross (841 szt.). Natomiast najpopularniejszą taką konstrukcją od europejskich producentów była Skoda Octavia w układzie mild hybrid (701 szt.). Czołową dziesiątkę skompletowały modele Toyota Camry (604 szt.) i Audi Q5 (562 szt.).
Lider mógł być tylko jeden
Z racji tego, że w Top 10 rankingu modeli w styczniu znalazło się aż 6 modeli Toyoty, to nikogo nie zdziwi fakt, że to właśnie ta marka miała największą sprzedaż hybryd w pierwszy miesiącu tego roku. 7 391 rejestracji to rezultat, do którego nikt nawet się nie zbliżył. Drugi Lexus uzyskał 1 955 rejestracji, a trzecie Audi 1 559. Sukces Tucsona przełożył się na czwartą lokatę Hyundaia (1 543 szt.). Powyżej tysiąca rejestracji odnotowały w styczniu jeszcze tylko Mercedes (1 341) i Skoda (1 028). Dość niespodziewanie w tym gronie tym razem zabrakło BMW (874), za którym sklasyfikowano Forda (808). Pierwszą dziesiątkę uzupełniły Volkswagen (677) i Volvo (629).