Leapmotor ogłasza przedsprzedaż taniego B10. Opracowany ze Stellantis SUV, to czarny koń w swoim segmencie

Koncern Stellantis wspierający chińskiego producenta Leapmotor wstawi do europejskich salonów nowego SUV-a tej marki. B10 to pojazd opracowany z myślą o zagranicznej ekspansji wykorzystujący zaawansowaną architekturę elektryczną.

SUV EV Leapmotor B10
Podaj dalej

Leapmotor ogłosił w Chinach przedsprzedaż elektrycznego B10

Chiński producent wykorzysta w Europie swoje partnerstwo z koncernem Stellantis, by podbić sprzedaż poza Chinami. W dniu 10 lutego ogłosił, że pierwszy globalny model Leapmotor nowej serii B, trafi oficjalnie do sprzedaży 10 marca.

Nowy Leapmotor B10 to pojazd segmentu C-SUV wyposażony w wiodący w branży inteligentny układ kokpitu Qualcomm Snapdragon 8295. Jest pierwszym w swojej klasie, który otrzyma inteligentny układ sterowania Qualcomm 8650 i lidar. Dzięki temu kompleksowemu, inteligentnemu modelowi jazdy Leapmotor B10 może integrować dane z wielu czujników w czasie rzeczywistym. W efekcie ma dokładne dane na temat warunków drogowych i obsługuje zaawansowane funkcje tj. asystent nawigacji NAP.

Dzięki współpracy Leapmotor i Stellantis model B10 ma specjalnie dostrojone przez firmy podwozie. Samochód posiada napęd na tylne koła ze stosunkiem obciążenia przedniej do tylnej osi 50:50. W związku z tym obiecuje lepsze prowadzenie i płynność jazdy, co zwiększy przyjemność i bezpieczeństwo jazdy.

Leapmotor B10
Elektryczny B10 ma być bliżej wielu portfeli bez rezygnacji z technologii

Ten przyjemny dla oka technologiczny SUV będzie tani

Projekt nadwozia Leapmotor B10 uwzględnia reflektory typu przelotowego z przodu i z tyłu oraz ukryte klamki drzwi. Jeśli chodzi o wymiary nadwozia, to długość, szerokość i wysokość eleganckiego SUV-a wynoszą odpowiednio 4515/1885/1655 mm, a rozstaw osi wynosi 2735 mm.

Za spersonalizowany projekt przestrzeni kabiny Leapmotor B10 odpowiada producent oraz zespół Maserati ze Stellantis Group.

Otrzymuje m.in. nową, dwuramienną wielofunkcyjną kierownicę, składany panel wskaźników pomocniczych, bezprzewodową ładowarkę do telefonów komórkowych, składane podwójne uchwyty na kubki itp. Na wyposażeniu Leapmotor jest także oświetlenie ambiente, panoramiczny szyberdach, ale jeśli chodzi o szczegółowy projekt kabiny, wciąż pozostaje wiele znaków zapytania. Wiadomo, że asystent głosowy może się pochwalić bardzo wysokim wskaźnikiem rozpoznawania mowy. W efekcie może wykonywać praktycznie wszystkie czynności bez konieczności poruszania rękami.

Model będzie dostępny w dwóch wersjach mocy z jednym silnikiem: 132 kW i 160 kW. Jeśli chodzi o zasięg, to mówi się o zasięgu od 400 do 500 kilometrów (CLTC). To w zupełności wystarczy na codzienne dojazdy do pracy i podróże na krótkich dystansach.

Temperaturę w Chinach i Europie dodatkowo podgrzewa fakt, że to pierwszy model w klasie samochodów za 150 000 juanów (ok. 84 000 zł) wyposażony w radar laserowy i obsługujący inteligentną jazdę w obszarach miejskich. W związku z tym B10 będzie bardzo konkurencyjny nawet na wymagającym chińskim rynku. Jeśli Leapmotor zaoferuje taką zaskakująco niską cenę w przedsprzedaży 10 marca, to elegancki SUV najprawdopodobniej stanie się czarnym koniem w segmencie pojazdów elektrycznych.

Leapmotor B10 2025
Ta dekoracja Van Gogha przedstawia wersję B10 2025 bez lidaru na dachu
SUV EV Leapmotor B10
Leapmotor B10, źródło:Weibo Leapmotor
SUV EV Leapmotor B10
B10 trafi oficjalnie do sprzedaży 10 marca br

Przeczytaj również