Ten Ford zachęca do dziś?
Jeśli ze starszego Forda Focusa ktoś chciałby zrobić większy samochód rodziny… bez wątpienia wyszedłby mu projekt zbliżony do tego, czym był Ford Fusion. Oczywiście na samym wstępie należy tutaj coś rozgraniczyć, bo dziś każdy może mieć inne wyobrażenie tego auta. Pierwsze Fusion powstało w Europie i było czymś w rodzaju minivana. Dzisiaj pewnie bliżej byłoby mu do określenia miejski crossover. Fusion miało być miejskim samochodem dla aktywnych. Zbudowane na płycie podłogowej Focusa mogło pełnić rolę chociażby dobrego auta rodzinnego.
![Ford Fusion cena silnik spalanie opinie](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2025%2F02%2FFord-Fusion-cena-silnik-spalanie-opinie-3.webp)
Już po trzech latach od premiery „europejskiego” Fusion, pojawiła się wersja amerykańska. Ona była już sedanem i dzisiaj jest nieco bardziej popularna. W gruncie rzeczy mówimy tutaj o znanym u nas Mondeo piątej generacji. Oba auta są niemal identyczne. A to oznacza, że są absolutnie przepiękne. Myślę, że szukając większego, komfortowego, luksusowego sedana dla rodziny, ten wybór może być kapitalny. To na pewno auto nietuzinkowe, na które można spoglądać z przyjemnością.
Jakie mamy opcje?
Pierwszy Ford Fusion był produkowany w latach 2002-2012 i przechodził po drodze lifting. Do wyboru były trzy silniki benzynowe oraz dwa dieslowskie. Jeśli chodzi o tę pierwszą grupę, mamy tu zakres pojemności pomiędzy 1,2 i 1,6 litra i mocy pomiędzy 75 a 100 koni mechanicznych. Wśród silników diesla do wyboru było 1,4 i 1,6 o mocy odpowiednio 68 oraz 90 koni mechanicznych. To oczywiście niewiele, natomiast przekłada się to na dobre spalanie. W przypadku silników diesla można zakręcić się nawet w okolicach 4-4,5 litra.
![Ford Fusion cena silnik spalanie opinie](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2025%2F02%2FFord-Fusion-cena-silnik-spalanie-opinie-2.webp)
Amerykańskie Fusion w wersji sedan oferuje już zdecydowanie lepsze osiągi. W najsłabszym wariancie mowa o 2,5 Duratec o mocy 175 koni mechanicznych. Dla bardziej wymagających jest wersja z 2,7-litrowym silnikiem EcoBoost V6 o mocy… 325 koni. Jeśli chodzi o europejskie Fusion, dziś bez żadnego problemu kupimy go w okolicach 10 tysięcy złotych. Może to być dobre auto rodzinne, ale też chociażby auto na dojazdy do pracy. Ceny Fusion w wersji sedan rozpoczynają się z kolei od okolic 40 tysięcy złotych. Natomiast tutaj mamy do czynienia z modelami nowszymi, np. z rocznikiem 2015.
Zdjęcia: Ford