Ten silnik rozleciał się przy przebiegu 6 kilometrów
Odświeżona wersja flagowego Cadillaca Escalade zrobiła w zeszłym roku niemały szum także w Europie. SUV otrzymał świeży wygląd i oszałamiający środek, którego centralnym punktem jest 55-calowy wyświetlacz na przedniej desce rozdzielczej. Jak mówił sam GM, to „główny lifting w połowie cyklu życia”.
Nowy Escalade wygląda naprawdę imponująco. SUV otrzymał z przodu większego grilla, bardziej smukłe migacze, czy pionowe reflektory. Do tego klienci mogą wybierać między 22- i 24-calowymi felgami. Z tyłu samochód wyróżnia się zmienionymi zderzakami i końcówkami wydechu. Największe i najbardziej widoczne zmiany zaszły jednak we wnętrzu. Środek jest bowiem zdominowany przez zakrzywiony wyświetlacz o przekątnej 55 cali. Na nie składa się 35-calowy wyświetlacz dla kierowcy i 25-calowy ekran multimediów, które są ze sobą połączone.
Producent wprowadził także zmiany pod maską. SUV stracił 3-litrowego turbodiesla, a jedyny dostępny silnik dla tego modelu to 6,2-litrowe, benzynowe V8. Główne wersje produkują 420 koni mechanicznych i dysponują momentem w wysokości 624 Nm. Doładowany Escalade ma aż 682 konie mechaniczne i 885 Nm momentu obrotowego. Dziś okazuje się jednak, że silnik ten sprawia duże problemy, o czym informują klienci.
Poważna awaria i problemy z kontrolą jakości
GM zmaga się z gwałtownym wzrostem liczby awarii silnik V8 6,2 litra. Jeden z warsztatów w stanie Utah rozebrał egzemplarz, którego silnik zepsuł się po przejechaniu zaledwie sześciu kilometrów. Demontaż wykonany przez Dave’s Auto Center pozwala nam przyjrzeć się świeżo rozebranej jednostce oznaczonej jako V8 L87.
Silnik nie był praktycznie używany od momentu opuszczenia fabryki. Jednostka trafiła do serwisu w ramach odkupu przez GM i pochodzi z samochodu wyprodukowanego w 2023 roku. Notatki pozostawione przez techników wskazują, że ten silnik zepsuł się z powodu awarii korbowodu. Mechanicy potwierdzili tę tezę już na wczesnym etapie demontażu, gdy część poluzowała się podczas rozbierania głównego tłumika drgań skrętnych.
Awaria korbowodu to często cytowana usterka wśród klientów, którzy składali skargi do agencji bezpieczeństwa. Powód tej awarii musi wynikać ze źle zamontowanego sworznia. To poważna wada montażu, która musiała zostać przeoczona podczas kontroli bezpieczeństwa.