Nowa Alfa Romeo Junior jest sprzedażowym hitem
Fakt, że Alfa Romeo Junior jest absolutną gwiazdą marki, nie jest dla nikogo tajemnicą. Tylko sami Włosi od momentu premiery kompaktowego SUV-a segmentu B do stycznia zarejestrowali prawie 5000 zamówień. W efekcie to najlepiej sprzedający się model premium na włoskim rynku w swoim segmencie w drugiej połowie 2024 r. To nie znaczy, że gdzie indziej nie cieszy się taką popularnością. Na przykład od września do końca roku model w Niemczech stanowił 6% sprzedaży marki w 2024 r. To jednak dopiero początek apogeum jego popularności.
Rynek w Europie oszalał na punkcie włoskiego SUV-a, czego przykładem są liczne nagrody, jakie w dość krótkim czasie jego kariery udało mu się zdobyć. Klienci mogą sobie wybierać pomiędzy napędem hybrydowym i elektrycznym SUV-a. W Niemczech co trzecie zamówienie dotyczyło tej drugiej wersji.
W tym roku Alfa Romeo dorzuci elektryczną wersję o najwyższych osiągach Junior 280 Veloce oraz nowy model Junior IBRIDA Q4. Wisienką na torcie będzie wersja INTENSA w prawdziwie włoskim stylu. Będzie zatem w czym wybierać pod względem wydajności, przyczepności i sportowych wrażeń. Na razie polski cennik oferuje tego wyjątkowego SUV-a w bardzo atrakcyjnej relacji ceny i wyposażenia, czyniąc go wartą uwagi alternatywą zarówno dla Lexusa Toyoty, jak i francuskiego konkurenta Peugeot 2008.
Włoski SUV jest ciekawszy od premium Toyoty pod każdym względem
Jeśli chodzi o układ napędowy, to Alfa Romeo Junior Ibrida korzysta z zaawansowanego napędu hybrydowego. Składa się on z wydajnego 3-cylindrowego silnika VGT o poj. 1,2 litra, który generuje 136 KM mocy i 230 Nm momentu obrotowego oraz 48-woltowego silnika elektrycznego o mocy 21 kW. Całość współpracuje z 6-stopniową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów (DCT), zapewniając wydajny rozkład mocy i płynną zmianę biegów.
Napęd elektryczny – Junior Ibrida posiada funkcje, które działają wyłącznie przy wykorzystaniu napędu elektrycznego podczas jazdy z niską prędkością lub w trakcie parkowania. Dodatkowo kompaktowy SUV podczas zwalniania potrafi odzyskiwać energię kinetyczną, która w przeciwnym razie byłaby stracona.
Wiadomo, że Alfa Romeo Junior dzieli platformę e-CMP z Peugeotem oraz innymi znanymi modelami tj. Jeep Avenger, Fiat 600e czy Opel Mokka. Jednak wypada znacznie korzystniej pod względem ceny, wyposażenia i technologii.
Podstawowa wersja tego prestiżowego modelu w opcji hybrydowej to wydatek 129 600 zł. Dodatkowo można wybierać wśród pakietów wyposażenia: Premium i Techno Lite. Dla porównania francuski odpowiednik Peugeot 2008 kosztuje 134 200 zł i wypada mniej interesująco pod względem relacji jakości do ceny. Kwestia designu to rzecz indywidualnego gustu użytkownika, jednak nie można zaprzeczyć, iż Włosi wstrząsnęli rynkiem, prezentując Juniora. Ma wszystko, by podkreślić sportowy styl modelu i jest przy tym funkcjonalny i wydajny. Dodatkowo bagażnik o pojemności 415 litrów pozostawia wiele możliwości przewożenia bagażu, zwłaszcza że 3 poziomowa podłoga pozwala dostosować go do własnych potrzeb. NIE PRZEGAP: SUV o najbardziej niezwykłych osiągach przyjedzie wiosną. W swojej kategorii nie będzie miał rywali