Zeekr 007 GT stylistyką i osiągami pokonuje sedana dostępnego w ofercie marki
Obserwując postępy technologiczne chińskiego Zeekr oraz jego zaangażowanie w ekspansje na zagraniczne rynki nie ma wątpliwości, że plan podbicia sprzedaży w 2025 roku wcale nie jest nierealny. Siostrzana marka Volvo już wcześniej zapowiedziała trzy nowe produkty w swojej ofercie i z konsekwencją odkrywa karty, drażniąc konkurencję.
Całkiem niedawno Zeekr udostępnił pierwsze zdjęcia nadchodzącego modelu 0007 GT a dziś możemy już zobaczyć, jak wygląda w pełnej krasie. Oprócz tego, że stylizacja pozostaje całkiem w duchu marki, czyli jest elegancka i obiecuje, iż nie brakuje jej technologii, wiemy, że imponuje osiągami.
Samochód do tej pory ukryty w cieniu dziś pokazuje, że wzornictwem bazuje na modelu 007 i wykorzystuje model projektowania Hidden Energy. Zintegrowane paski świetlne, światła drogowe i reflektory, tworzą poziome linie w przedniej części pojazdu, ale kultowa konstrukcja przedniej klapy z Zeekr 007 jest obecne także w 007GT. Wrażenia wizualne po obróbce przodu pojazdu są na miarę pojazdów elektrycznych premium. Zastosowano w nim nawet konstrukcję podobną do wlotów powietrza.
Patrząc na nadwozie z boku, rodzinne elektryczne kombi generuje wrażenie sportowego modelu gotowego na dalekie podróże ze sporym bagażem. Wielu uważa, że stylistycznie Zeekr 007 GT ma przewagę nad sedanem 007. Co wiadomo o modelu, jeśli chodzi o mechanikę i wyposażenie?
Chiński brat Volvo miałby świetną elektryczną opcję na rodzinnego „Passata”
Marka Zeekr znana jest z wyjątkowych modeli elektrycznych. Nadchodzący rodzinny model, jeśli chodzi o mechanikę, jest zbudowany w oparciu o architekturę 800 V. Trafi do sprzedaży w kilku wariantach mocy i wyposażenia. O tym drugim jeszcze niewiele wiemy, bo marka jeszcze nie udostępniła informacji na ten temat. Należy jednak oczekiwać, że obecność lidara na dachu wiąże się z tym, że technologii na pokładzie nie będzie brakowało.
Jeśli chodzi o zasięgi i osiągi, to według dostępnych infromacji moc w przypadku jednosilnikowego wariantu modelu z napędem na tylne koła może sięgać 310 kW (421 KM). Dodatkowo pojawi się wariant dwusilnikowy z napędem na cztery koła. Tu moce silników z przodu i z tyłu wyniosą odpowiednio 165 kW (224 KM) i 310 kW (421 KM).
W efekcie czas przyspieszenia do setki w wersji jednosilnikowej z napędem na tył wynosi 5,4 sekundy. Dla odmiany wersja bardziej wyczynowa potrzebuje zaledwie 2,84 sekundy do osiągnąć prędkość 100 km/h. Wiadomo także, że wersja 4WD Performance Edition posiada również ekskluzywny tryb „Race Mode”.
Dzięki zastosowaniu globalnej architektury 800 V i dopasowanej technologii ekstremalnego ładowania, maksymalna moc ładowania akumulatora BRIC może osiągnąć 500 kW. Na uzupełnienie zapasów energii od 10%-80% modelowi wystarczy 15 minut ładowania.
Rodzinny Zeekr według producenta wykorzystuje najszybszą na świecie masowo produkowaną baterię, jeśli chodzi o prędkość ładowania.
W związku z tym, że Zeekr 007 GT pojawi się w wielu konfiguracjach, wiadomo, że zasięgi, jakimi może się pochwalić wyniosą : 616 km, 660 km, 688 km, 770 km, 870 km (CLTC). Nie wiadomo jednak jeszcze czy zobaczymy go w szwedzkim i pozostałych europejskich salonach marki.
źródło: Autohome, Weibo