Z chińskiej fabryki Audi wyjadą dwa modele
Audi FAW NEV Company, powstałe w ramach współpracy Audi i wieloletniego partnera FAW, rozpoczeło produkcję całkowicie elektrycznych modeli marki w Chinach. To wyznacza początek misji zero producenta na najważniejszym rynku marki premium.
Całkowicie elektryczne modele Audi oparte na nowoczesnej platformie PPE zjadą z taśm fabryki w Changchun. To pierwsza lokalizacja w Chinach, która wyprodukuje na początek rodzinę modelu Q6L e-tron, a potem A6 e-tron.
Produkcję zainaugurowano 17 grudnia, co stanowi ważną datę w historii marki w Azji. Zapoczątkowuje bowiem rozszerzenie oferty Audi o modele nowej generacji wyznaczające nowe standardy pod względem osiągów, wydajności i dynamiki jazdy. Dotychczas niedostępne na chińskim rynku Q6L e-tron i Audi Q6L Sportback jako pierwsze zjadą z taśm produkcyjnych fabryki w Changchun. Będą się różnić od europejskich odpowiedników nie tylko dłuższym rozstawem osi.
Zmiany obejmą także niektóre cechy konstrukcyjne oraz innowacje technologiczne na miarę oczekiwań chińskich klientów. We wnętrzu Q6L e-tron pojawią się na przykład cyfrowe innowacje opracowane specjalnie dla Chin.
„Lokalna produkcja modeli dostosowanych do konkretnych rynków zawsze była kluczem do naszego sukcesu w Chinach, a dla przyszłości Audi niezwykle istotne jest, aby być blisko klientów” – powiedział Gerd Walker, członek zarządu AUDI AG ds. produkcji i logistyki.
Chińska misja zero Audi to ponad 150 000 pojazdów elektrycznych rocznie
Budowę nowego zakładu produkcyjnego Audi FAW NEV Company, rozpoczęto się w połowie 2022 r. Do zaprojektowania i zbudowania fabryki wykorzystano technologię cyfrową. Eksperci opracowali wysoce wydajny i elastyczny system produkcyjny, który jest w pełni zdigitalizowany i zautomatyzowany.
W przyszłości Audi stworzy około 3000 nowych miejsc pracy, a planowana roczna zdolność produkcyjna sięgnie ponad 150 000 pojazdów. Zakład wyposażono w tłocznię, nadwoziownię, lakiernię i montażownie pojazdów. Produkcja akumulatorów wysokonapięciowych do modeli PPE przeznaczonych na rynek chiński odbywa się w zakładzie montażu akumulatorów.
Dzięki ponad 800 robotom zaprojektowanym na precyzję i wydajność, stopień automatyzacji w warsztacie blacharskim osiągnie najwyższy poziom w branży w Chinach. Technologia rozpoznawania wizualnego zapewnia kontrolę jakości, a częściowo zautomatyzowana suwnica w tłoczni usprawnia operacje.
System transportu do magazynu odbywa się bez kierowcy i jest w pełni zautomatyzowany, dzięki temu marka staje się logistycznym mistrzem. Magazyn ma 24 metry wysokości, a magazynowanie i pobieranie pojazdów są w pełni zautomatyzowane. Warto wiedzieć, że producent opracowuje nowe technologie automatyzacji w swoim nowym zakładzie, uwzględniające przyszłe ewentualne wykorzystanie robotów humanoidalnych w produkcji samochodów.
Elektryczna ofensywa w poszanowaniu dla środowiska
Nie jest tajemnicą, że Audi stawia w produkcji na zrównoważony rozwój. Podobnie działa w Chinach. Nowa fabryka stawia zrównoważony rozwój na pierwszym planie.
Zakład przetwarza odpady produkcyjne i oczyszcza ścieki w obiegu zamkniętym. Wdrożono również obieg zamknięty materiału dla odpadów aluminiowych w tłoczni, a także wyjątkowo wydajną i przyjazną dla środowiska lakiernię.
Dodatkowo Audi FAW NEV Company przeprowadziło prace krajobrazowe na podstawie oryginalnej topografii obszaru, sadząc wiele lokalnych gatunków roślin. Ustawiono także sztuczne gniazda dla ptaków i hotele dla owadów. Dziesięć uli na terenie chińskiej fabryki stało się domem dla około 500 000 pszczół. Oświetlenie drogowe zaprojektowane tak, aby nie drażnić lokalnej fauny.
źródło: Audi Media Center