W Japonii nie postawili na SUV-a, ale na wszechstronny miejski model Suzuki
Prawdą jest, że Toyota zawdzięcza swoją sławę niezawodności i wydajności napędów oraz świetnej relacji jakości i ceny. W Europie, gdzie modne jest obecnie nadwozie SUV, Yaris Cross jest bestsellerem. W Japonii jednak doceniono niewielki miejski model także z japońskim rodowodem i z cenionym napędem hybrydowym. Na prestiżową nagrodę Samochodu Roku 2025 zdaniem 40-osobowego jury RJC zasłużyło Suzuki Swift Hybrid.
Dziennikarze i niezależni badacze specjalizujący się w motoryzacji docenili wysiłki producenta, jeśli chodzi o:
„dalsze udoskonalenie eleganckiego designu i sportowego prowadzenia odziedziczonego po poprzednich generacjach Swifta”.
Na uzyskanie tytułu Samochodu Roku 2024 miały wpływ także: „ doskonałe podstawowe osiągi pojazdu są wynikiem nowego układu napędowego, najnowocześniejszej aerodynamiki, lekkiego i bardzo sztywnego nadwozia, a także zastosowania najnowocześniejszych systemów wspomagania kierowcy”.
Warto wiedzieć, że obecna generacja Suzuki Swift nie jest jedyną, która zdobyła ten prestiżowy tytuł w Japonii. Model otrzymał go trzykrotnie w latach 2006, 2011 i 2018.
Prestiżowe jak Toyota Suzuki Swift kosztuje niecałe 70 000 zł
Odnowione Suzuki Swift Hybrid jest w polskim cenniku z nową atrakcyjną ceną. Najtańszy miejski model z silnikiem 1.2 DualJet mild Hybrid o mocy 83 KM i z manualną skrzynią biegów kosztuje 69 900 zł. Dla porównania najbogatsza wersja z automatyczną skrzynią biegów to dzięki promocji wydatek 88 900 zł.
Miejski model, który we Francji jest bestsellerem, dzięki wprowadzeniu opcji hybrydowej może się pochwalić zyżyciem paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,4 l/100 km. Poza nowym bardziej wyrazistym designem oferuje także szereg technologii, które poprawiają komfort podróżowania i bezpieczeństwo już w wersji standardowej. Co jak widać, nie wpłynęło na ceny, czyniąc Suzuki Swift Hybrid doskonałym miejskim modelem bliżej wielu portfeli.
Samochód oferowany w trzech wersjach wyposażenia w każdej oferuje tylne czujniki parkowania i kamerę kamera ułatwiające manewrowanie. Wyposażenie podstawowe obejmuje także nowy system multimedialny z 9-calowym ekranem z funkcją nawigacji i funkcją bezprzewodowego połączenia ze smartfonem (Apple CarPlay i Android Auto). Nad bezpieczeństwem zaś czuwają zaawansowane systemy asystujące tj.
– układ reagowania przedkolizyjnego DSBS II,
– monitor martwego pola BSM,
– ostrzeżenie o ruchu poprzecznym podczas z tyłu pojazdu – RCTA.
Ponadto o doskonałą widoczność w każdych warunkach dbają zaś reflektory LED. Biorąc to wszystko pod uwagę, nowe Suzuki Swift Hybrid jest opcją wartą rozważenia. Zwłaszcza jeśli nie potrzebujemy SUV-a na codzienne dojazdy do pracy.