Nowa Mazda CX-5 pojawi się na rynku w niespotykanej dotąd wersji
Japońska Mazda zamierza prześcignąć konkurentów w segmencie SUV. Sięga w tym celu po nową generację swojego topowego modelu CX-5. Nie tylko nie zniknie z oferty, ale pojawi się w salonach w 2026 roku w niespotykanej dotąd wersji. Według najnowszych informacji z Japonii najbardziej prawdopodobny scenariusz przewiduje ogłoszenie modelu pod koniec 2025 r. Oficjalna prezentacja mogłaby nastąpić podczas targów Japan Mobility Show 2025.
CX-5 to jeden z najważniejszych modeli marki. Zadebiutował w 2011 roku i po około półtorej dekadzie komercyjnej podróży i dwóch pokoleniach, ugruntował swoją pozycję. Jest jednym z jej „centralnych filarów » stanowiąc około 30% światowej sprzedaży japońskiej marki.
Trzecia generacja Mazdy CX-5 po tym, jak przejdzie kompleksowy remont, otrzyma bardzo ważne nowe funkcje. Ambitny plan Mazdy ma na celu ukraść sprzedaż najważniejszym rywalom: Fordowi Kuga i Renault Austral. Konieczne było zatem, by zainwestować w konkurencyjną mechanikę.
Japoński SUV pojawi się w bezprecedensowej wersji hybrydowej
Kompaktowy SUV Mazdy w trzeciej generacji sięgnie po nowy oręż do walki z konkurencją. Japońska marka wyposaży CX-5 w „autorski silnik hybrydowy”. Po tej zapowiedzi Masahiro Moro, prezesa i dyrektora generalnego Mazdy, wielu uznało, że chodzi jedynie o lekki wariant hybrydowy (MHEV), tymczasem Mazda znacznie zwiększy swoje zaangażowanie w technologię hybrydową.
Japoński SUV nowej generacji otrzyma silniki benzynowe i wysokoprężne. Wszystkie będą współpracowały z technologią lekkiej hybrydy. To nie wszystko, bo Mazda pójdzie o krok dalej i do oferty dorzuci wariant z technologią hybrydową typu plug-in (PHEV). Ponadto Japończycy wyjmą asa z rękawa w postaci hybrydowego samoładującego się CX-5 (HEV). Układ ten nie będzie zatem tożsamy z tym z modelu CX-50 Hybrid, który pochodzi bezpośrednio od Toyoty
Takie rozwiązanie dziś stosują konkurenci, aby poprawić wydajność, oferując jednocześnie niezawodne działanie. Hybryda modelu CX-5 według obietnic Mazdy będzie skoncentrowana także na dynamice jazdy. To ją odróżni od obecnych konkurentów z napędem hybrydowym Nissana i Toyoty. Dla Mazdy będzie to pierwszy SUV z taką technologią. Wiadomo, że trafi ona także do dwóch innych modeli: CX-60 i CX-80.
źródło: BestCar