Sebastien Ogier ujawnił sekret Toyoty na sezon WRC 2025? To nie miało ujrzeć teraz światła dziennego

Fabryczny zespół Toyoty ujawnił swój skład na przyszłoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Japońska marka będzie wystawiać od 4 do 5 niehybrydowych samochodów Rally1. Ciekawostką jest fakt, że jedyny kierowca z niepełnym etatem w składzie, czyli Sebastien Ogier ujawnił coś, co być może miało być sekretem do przyszłego roku. Choć bardziej prawdopodobny jest fakt, że po prostu pospieszył się.

Sebastien Ogier / Rajd Japonii 2024 / WRC / fabryczny kierowca Toyoty
Podaj dalej

Nowy skład kierowców i zarządu ekipy Toyoty

Mistrzowie świata producentów na pełny etat zakontraktowali czterech kierowców. Do startów we wszystkich rundach powraca przede wszystkim dwukrotny mistrz globu, Kalle Rovanpera. Poprzedni kontrakt gwarantował też przyszłoroczną kampanię dla Elfyna Evansa, który w tym roku ukończył sezon WRC na drugim miejscu w punktacji kierowców. Pełny sezon przejdzie też Japończyk Takamoto Katsuta, a także świeżo upieczony mistrz WRC2, Sami Pajari (wkrótce ma przedstawić nowego pilota).

Zgodnie z wcześniejszymi przeciekami, dokonano też zmian w strukturze zarządzającej zespołu z Jyvaskyla. Szefem ekipy pozostanie Jari-Matti Latvala, który będzie jednocześnie reprezentował Toyotę jako kierowca w Historycznych Rajdowych Mistrzostwach Europy FIA. Fin na sezon EHRC szykuje A-grupową Toyotę Celicę ST185, którym mistrzostwo świata zdobywał m.in. Juha Kankkunen. A to właśnie 4-krotnego mistrza świata zaangażowano na zastępcę szefa zespołu Toyoty, gdy JML będzie rywalizować w rajdach historycznych.

Sebastien Ogier ujawnił niespodziankę na nowy sezon WRC

Trudno powiedzieć, czy Sebastien Ogier otrzymał na to zgodę, ale możliwe, że 8-krotny mistrz świata w nieprzemyślany sposób zakomunikował w mediach społecznościowych swój kolejny sezon WRC. Francuz zilustrował to czymś, co wyglądało na grafikę promocyjną. Możliwe, że zapewne zespół Toyoty nie chciał, aby już teraz ujrzał on światło dzienne, a przynajmniej oczekiwał, że zrobi to pierwszy. Gdy 40-latek publikował post, tego materiału nie było na żadnych zespołowych socialach, ani w banku prasowym dla mediów.

Wątpliwości wzbudza to, że na grafice widać nowy design kombinezonów japońskiego teamu. O tym, że są to stroje na sezon WRC 2025 świadczy zwłaszcza nadruk z firmą Hankook, czyli nowego dostawcy opon dla WRC. Niepalne kombinezony OMP mają inną kolorystykę. Zrezygnowano z białego tła w górnej połowie kombinezonu i przywrócono czarny kolor. Widać też inną konfigurację logotypów partnerów zespołu fabrycznego. Ostatecznie Toyota zdecydowała się opublikować grafiki na Instagramie, ale dopiero kilka godzin po wpisie Ogiera.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez TOYOTA GAZOO Racing WRT (@tgr_wrc)

Juniorzy Toyoty w czteronapędowych rajdówkach

Toyota potwierdziła też plan na kolejny sezon dla uczestników programu rozwojowego Toyota Gazoo Racing WRC Challenge. Jego beneficjentem jest Takamoto Katsuta, który na pewnym etapie doczeka się następcy. Drugi sezon w samochodach Toyota GR Yaris Rally2 zaliczą Hikaru Kogure i Yuki Yamamoto, wytypowani w drugiej edycji naboru. Trzecia generacja juniorów, czyli Shotaro Goto i Takumi Matsushita przesiądzie się z przednionapędowych aut Rally4 do czteronapędowych Rally3.

Hikaru Kogure / Rajd Japonii 2024 / WRC
W Rajdzie Japonii Hikaru Kogure uplasował się tylko jedną pozycję niżej niż Kajetan Kajetanowicz. // fot. Toyota Gazoo Racing

Jednocześnie już trwa selekcja kolejnych japońskich talentów. Siedmiu kierowców otrzyma szansę dalszego rozwoju po finałowym etapie challenge’u, który zaplanowano na grudzień w Finlandii. Szkoleniem przyszłych japońskich kierowców rajdowych jest Mikko Hirvonen, była gwiazda WRC.

Przeczytaj również