Po ostatniej obniżce, ten SUV jest tańszy od Toyoty Yaris Cross o prawie 30 tys. zł. Polskie salony czeka oblężenie

Ostatni kwartał roku to sezon obniżkowy w polskich salonach samochodowych. Okazja goni okazję, a jedną z ciekawszych promocji widać w salonach SEAT-a. Miejski SUV Arona otrzymał cięcie cen o 15 tys. zł, co sprawia, że może być to hit wyprzedaży.

SEAT Arona / SUV
Podaj dalej

Tani, spalinowy SUV

SEAT Arona nie należy do najpopularniejszych modeli w Polsce. Jednak najnowsza promocja sprawia, że ciężko będzie przejść obojętnie obok takiej oferty. Po obniżce cen wszystkich wersji wyposażenia o 15 tys. zł, SUV hiszpańskiej marki jest do kupienia nawet za 74 900 zł. To niemal 30 tys. zł taniej od najpopularniejszego SUV-a w Polsce, czyli Toyoty Yaris Cross (od 104 300 zł).

SEAT Arona Marina Pack
fot. SEAT

Ta najniższa cena dotyczy wersji z benzynowym silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 KM i manualną, 5-biegową skrzynią. Nie jest to zatem być może zbyt adekwatny odpowiednik Yarisa Cross, który dysponuje 116-konną jednostką benzynową 1.5 VVT-i automatem Multidrive S, a przede wszystkim hybrydą. Zbliżoną parametrami wersją SEAT-a Arony będzie zatem opcja ze 115-konną jednostką 1.0 TSI i 7-stopniową skrzynią DSG. Po obniżce Arona w takiej specyfikacji kosztuje tylko 87 800 zł.

Czym wyróżnia się SEAT Arona?

Objętymi sporymi obniżkami model jest przedstawicielem segmentu B-SUV. To niewielkie crossovery, który w ostatnim czasie są najchętniej wybierane przez klientów. W praktyce są to auta segmenty B, ale z muskulaturą SUV-a. SEAT Arona ceniony jest przy tym za podwyższoną pozycję siedzenia. Zapewnia to bardzo dobrą widoczność, co powinny docenić zwłaszcza niższe osoby. Przyda się to jednak każdemu, kto musi manewrować w zatłoczonym mieście.

SEAT Arona Marina Pack / Wnętrze
fot. SEAT

Oprócz tego wnętrze sprawia wrażenie przestronnego, co wpływa na komfort użytkowania. Nie brakuje też w nim nowych technologii, przez które można poczuć się dużo bezpieczniej. Chodzi zwłaszcza o system Front Assist, monitorujący otoczenie pojazdu. To szczególnie ważne w mieście, gdzie czasem w SUV-ie ciężko dostrzec nagłe wtargnięcie na jezdnię pieszego lub rowerzysty. Systemy w takich sytuacjach potrafią samodzielnie zahamować awaryjnie, aby uniknąć kolizji.

Ulepszeń designu i technologii jest oczywiście więcej, dlatego dostępne są różne warianty wyposażenia. W okresie promocji najdroższa wersja kosztuje tylko 116 tys. zł (zamiast 131 tys. zł). Chodzi tu o wersję FR Limited Edition, która dostępna jest z silnikiem 1.5 TSI o mocy aż 150 KM. Do tego dochodzi słynny automat DSG. W zależności od wersji zużycie paliwa SEAT-a Arony waha się między 5,3 a 5,9 l/100 km (cykl mieszany wg WLTP). To o około jeden litr na setkę więcej niż hybrydowy Yaris Cross.

SEAT Arona
fot. SEAT

Przeczytaj również