Na drugim fotelu kierowcy nie zasiądzie ani Valtteri Bottas, ani Mick Schumacher
Pod koniec października oczekiwano z niecierpliwością na oficjalne informacje, kogo Audi chce widzieć w swoim zespole F1 na fotelu drugiego kierowcy. Prasa rozważała dwa nazwiska, tymczasem nie będzie to Valtteri Bottas ani Mick Schumacher. To jednak prawda, że Audi chce postawić na powiew młodości w swoim zespole.
Doświadczony Valtteri Bottas nie może liczyć na kolejny kontrakt, bo jego miejsce zajmie 20-letni Brazylijczyk Gabriel Bortoleto. Jeden z najbardziej obiecujących talentów w przyszłym roku pojedzie obok Nico Hülkenberga w zespole Stake F1 Team Kick Sauber, który w 2026 roku przekształci się w zespół Audi F1.
Pochodzący z São Paulo 20-letni Bortoleto ma na swoim koncie mistrzowski tytuł FIA Formuły 3. w 2023 r. Obecnie prowadzi w klasyfikacji Mistrzostw FIA Formuły 2. Podobnie jak wielu utalentowanych kierowców zaczynał od kartingu. Fotel kierowcy zespołu Audi F1 to otwarcie drzwi do zaprezentowania swoich umiejętności na najwyższym poziomie sportów motorowych. To jednak nie mieszanka doświadczenia i młodości w pierwszym fabrycznym zespole F1 producenta z Ingolstadt wywołuje ostatnio emocje.
Audi zamierza sprzedać część udziałów zespołu Sauber
Nie jest tajemnicą, że sytuacja finansowa Audi uległa pogorszeniu odkąd opublikowano wyniki finansowe za trzeci kwartał. Kołem ratowniczym okazały się luksusowe marki Lamborghini i Bentley, które uratowały wynik przed stratą. Trudno jednak przewidzieć, co wydarzy się w tej kwestii do końca roku, skoro bierze się nawet pod uwagę redukcję tysięcy etatów. Pojawiająca się w tej sytuacji plotka o częściowej sprzedaży udziałów Audi w zespole Sauber wydaje się racjonalna. Na oficjalny komunikat prawdopodobnie nie przyjdzie nam długo czekać.
Finansowanie zespołu F1 jest dyskusyjne, biorąc pod uwagę kryzys, z jakim zmaga się Volkswagen AG oraz marka Audi. Kapitał z zewnątrz jest zatem mile widziany, jeśli producent nie chce porzucić tego projektu. O tym, że taki się znalazł, ujawnił dziennikarz F1 Joe Saward na swoim blogu już 30 października. Według Sawarda Katarczycy już zadeklarowali, że są gotowi zainwestować projekt F1 Audi.
Dziś mówi się o zastrzyku gotów do 1 miliarda euro, jeśli warunki będą odpowiednie. Teraz oczekuje się, że producent wkrótce oficjalnie ogłosi częściową sprzedaż zespołu Sauber. Nie jest to niespodzianką, biorąc pod uwagę, że Katar posiada 17% udziałów w VW AG, a linie lotnicze Qatar Airways są już kluczowym sponsorem Formuły 1.
Pozyskanie jednego z najlepszych talentów na torze i zastrzyk finansowy od Katarczyków pozwolą na realizację długoterminowej strategii Audi i zaangażowanie w Formułę 1. Oczekuje się, że oficjalne ogłoszenie decyzji w tej kwestii nastapi przed Grand Prix Kataru.