Chiński SUV trafi do sprzedaży za granicę
Nadchodzący debiut nowego Chery Tiggo 7 oznacza, że marki europejskie zyskają kolejnego rywala w modnym segmencie. Bez wątpienia z atrakcyjnym cennikiem i wyposażeniem.
Jak informuje chiński Autohome, premiery można oczekiwać już 1 listopada br. Co więcej, w tym dniu zadebiutuje także bardziej luksusowa wersja Chery Tiggo 7 Plus, która poza Chinami nosi nazwę PRO. Oba pojazdy to odświeżone wersje samochodu, który trafił na rynek we wrześniu 2021 r.
Nie jest tajemnicą, że Chery kupiło fabrykę w Hiszpanii, gdzie pod koniec roku oczekiwane są hiszpańskie odpowiedniki Kia Sportage o nazwie EBRO S700 i Ebro S800. Obydwa modele bazują zaś na chińskich Chery Tiggo 7 i Tiggo 8. W związku z tym to jak będzie wyglądać, odświeżony model daje nam pogląd na to, jak będzie wyglądał hiszpański EBRO S700 gdy wyjedzie z barcelońskiej fabryki.
Standardowy Tiggo 7 z roku modelowego 2024 trafił do sprzedaży w Chinach w maju 2024 r. Teraz przyszedł czas na odświeżenie bardziej luksusowej wersji PRO. Tiggo 7 przeznaczony na rynek eksportowy opiera się właśnie na modelu Tiggo 7 Plus z 2023 r. Chery przeprojektowało jedynie przedni i tylny pas.
Model Tiggo 7 PRO (Plus) dostępny na rynku chińskim przeszedł lifting w październiku 2022 r. na rok modelowy 2023. To zatem najwyższy czas na modernizację.
Odnowione modele z serii Tiggo 7 pojawią się w dwóch wersjach napędu
Nowy Tiggo 7 PLUS (PRO) i Tiggo 7 High-Energy Edition pojawią się w wersjach: benzynowej i hybrydowej typu plug-in. Chery ulepszyło wygląd serii modeli z rodziny Tiggo 7. Nadchodzący SUV ma teraz dużą osłonę chłodnicy z matrycą punktową. Reflektory z soczewkami połączono z osłoną chłodnicy. Zoptymalizowano także stylizację trzeciego rzędu okien samochodu.
Z tyłu nowego Tiggo 7 zastosowano nowe tylne światło przelotowe. Zrezygnowano z poprzedniego sposobu dekoracji okolic układu wydechowego. SUV dzięki temu wygląda bardziej sportowo. Jakie zmiany zaszły we wnętrzu i pod maską nowego Tiggo 7 PRO ?
Jeśli chodzi o stylistykę wnętrza, to próżno doczekiwać się radykalnych zmian. Nawiązuje ono do obecnego modelu. Są zatem dwa wyświetlacze i kryształowa dźwignia zmiany biegów. Jeśli chodzi o moc, to Tiggo 7 PLUS 2025 po raz pierwszy otrzyma skrzynię biegów 8AT Kunpeng. Jest wyposażony w silnik 1,6 T o mocy 145 kW (290 Nm), co pozwoli osiągnąć mu prędkość 100 km/h w ciągu 8 sekund.
Tiggo 7 w wersji High Energy przypomina Land Rovera
Tiggo 7 High-Energy Edition po modernizacji wygląda bardziej jak „mały Land Rover”. To dlatego, że środkowa osłona chłodnicy z logo w języku angielskim bardzo przypomina tą z Land Rovera. Światła do jazdy dziennej po obu stronach w stylizacji przypominają nieco szachownicę.
Z tyłu pojazdu zastosowano panel dekoracyjny z LOGO Chery pośrodku, połączony z tylnymi światłami. Te również mają wzór szachownicy. Całości eleganckiego wyglądu dopełniają sportowe dekoracje w stylu Land Rovera.
Stylizacja kabiny Chery Tiggo 7 High-Energy Edition 2025 jest prosta. Wykorzystuje przelotowe wyloty klimatyzacji, zawieszony wyświetlacz LCD i centralny ekran kontrolny. Przeprojektowano obszar otaczający skrzynię biegów i zmieniono rozmieszczenie przycisków.
Jeśli chodzi o moc, zgodnie z informacjami aplikacyjnymi, nowy samochód ma wersję hybrydową typu plug-in i wersję paliwową. Wersję paliwową wyposażono w silnik 1,6T o mocy maksymalnej 145 kW/ 197 KM (290 Nm).
Wysokoenergetyczna wersja pojazdu benzynowo-elektrycznego Tiggo 7 jest wyposażona w podwójny silnik benzynowy i elektryczny. Najnowszą technologię hybrydowa Chery wyróżnia się oszczędnością przy zużyciu paliwa 4,9 l na 100 km. Rzeczywistym zasięg ponad 1840 km, czyni go bardziej ekonomicznym wyborem dla rodzin bez rezygnacji z mocy.
Ponadto High Energy Edition otrzymuje jedyny w swojej klasie w pełni inteligentny system napędu na cztery koła. Kierowca ma do wyboru siedem trybów jazdy i bez problemu poradzi sobie nie tylko z miejskimi drogami, ale także błotem, śniegiem. Atrakcyjny cennik pozwoli mu kompleksowo przewyższyć konkurentów w tej samej klasie.
Wersja hybrydowa jest wyposażona w układ hybrydowy typu plug-in składający się z silnika 1,5T i silnika elektrycznego. Silnik 1,5T ma moc maksymalną 115 kW. Deklarowane zużycie paliwa wynosi 1,27 l/100 km. Na większą liczbę szczegółów dotyczących cen i wyposażenia przyjdzie nam nieco poczekać.
Źródło: Yiche, Autohome