Volkswagen traci szefa marketingu w Chinach. Rajskie wakacje zakończyły się deportacją

Volkswagen nie ma ostatnio powodów do zadowolenia, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów w Chinach i na Starym Kontynencie. Strategii produktowej w Azji na pewno nie doda prestiżu wydalenie z Chin szefa marketingu.

Volkswagen w Hefei Chiny
Podaj dalej

Volkswagen traci w Chinach doświadczonego eksperta

Według publikacji niemieckiego Bild, szefa marketingu i strategii produktowej Volkswagena Jochena Sengpiehla wydalono z Chin na początku października. Wcześniej spędził w areszcie dziesięć dni po tym, jak w jego krwi rzekomo znaleziono ślady konopi indyjskich i kokainy.

Volkswagen we współpracy z niemiecką ambasadą usiłował go uwolnić z aresztu po tym, jak wynik testu na obecność narkotyków rzekomo okazał się pozytywny. Niemiecki producent stracił w ten sposób doświadczonego specjalistę na swoim najważniejszym rynku. Do tej pory jednak oficjalnie nie skomentował tego faktu. Jak poinformował Bild w swojej publikacji, wynika to z ochrony danych i zapisów zawartych w umowie o pracę.

Jochen Sengpiehl wcześniej piastował stanowisko Dyrektora marketingu podstawowej marki niemieckiego koncernu. Ma na swoim koncie wiele kampanii marketingowym m.in. VW ID.4. W Chinach założył submarkę Jetta. Zanim trafił do niemieckiego koncernu, pracował m.in. dla Nissana i Hyundaia.

ID Unyx
ID Unyx foto: Volkswagen China

Chiny to najważniejszy rynek niemieckiego giganta samochodowego

Nie jest tajemnicą, że to właśnie Chiny są najważniejszym rynkiem dla koncernu Volkswagen. Wiadomo też, że chińscy klienci wolą spalinową ofertę niemieckiego giganta, co oznacza, że wprowadzane modele elektryczne nie przynoszą takiego zysku, jak oczekiwano.

Konkurencja w Chinach ma asa w rękawie w postaci choćby znacznie bardziej zaawansowanych systemów rozrywkowo- informacyjnych. Teraz jak informowaliśmy, Volkswagen stawia m.in. na systemy wspomagania jazdy opracowane w kierunku dostosowania do specjalnych warunków drogowych w Chinach. Nowy Passat PRO może osiągnąć poziom L2 ++ funkcji wspomagania kierowcy w zakresie prędkości od 0 do 130 km/h.

Volkswagen musi nadrobić zaległości w Chinach, bo stracił pozycję lidera na rzecz chińskiego BYD. Sengpiehl trafił do Chin w 2022 roku, aby postawić na nogi reputację niemieckiego koncernu. Nieco wcześniej do Chin oddelegowano Ralfa Brandstättera jako szefa na rynek chiński. Nowy ID UNYX to pierwszy elektryczny SUV coupe w Chinach, który otrzyma najnowocześniejsze technologie. Między innymi inteligentny kokpit, którego awatar 3D będzie obsługiwany przez AI.

Przeczytaj również