Powstaje w tej samej fabryce, co Polski Fiat 126p. Od 2025 r. ten maluch oraz SUV-y chińskiej marki kupimy w polskich salonach

Polski Fiat 126p zjechał z taśmy montażowej fabryki w Tychach ostatni raz w 1991 r. Teraz po 33 latach znowu jest tam produkowany „maluch”, którego od przyszłego roku kupimy w Polsce. Chińska marka Leapmotor mająca spółkę joint venture z koncernem Stellantis potwierdziła, że w 2025 r. rozpocznie sprzedaż na polskim rynku.

Leapmotor T03 z fabryki w Tychach jest niczym uwspółcześniony Polski Fiat 126p
Podaj dalej

Wygląda jak uwspółcześniony Fiat 126p i wjeżdża do Polski

Mówi się, że Polski Fiat 126p zmotoryzował nasz kraj. Teraz może okazać się, że kolejny maluch z fabryki w Tychach zelektryfikuje Polskę. Stellantis po wyznaczeniu tyskiego zakładu na produkcję taniego elektryka chińskiej marki Leapmotor zapowiedział, że model segmentu A o nazwie T03 trafi do polskich salonów. Przestrzeń dla tego brandu udostępnią dealerzy wielu marek koncernu Stellantis, czyli m.in. Fiata czy Peugeota.

Leapmotor T03
Nowy maluch z tyskiej fabryki, Leapmotor T03. // fot. Stellantis

Leapmotor 03 nie ma jeszcze polskiego cennika, ale w Europie został wyceniony na 18 900 euro. Daje to kwotę około 80 tys. euro, co stanowi wyjątkowo niską stawkę za elektryka do poruszania się po mieście. Samochód ma zadatki na ciekawą, bezawaryjną (z racji nieskomplikowanego silnika elektrycznego) opcję dla osób, które potrzebują głównie tanio i bezemisyjnie podrzucić gdzieś dzieci lub skoczyć na zakupy. Zasięg 265 km (wg WLTP) i przestrzeń wewnątrz jak w segmencie B może okazać się atrakcyjna w Polsce.

Leapmotor zaoferuje też sporego SUV-a

Jednak na nasz rynek trafi też duży SUV segmentu D, a konkretnie Leapmotor C10. Jego zasięg to już 420 km (wg WLTP), czyli można nim myśleć także o okazjonalnym podróżowaniu czy funkcjonowaniu w rejonach podmiejskich. Pojazd zapewni najwyższy poziom bezpieczeństwa, spory komfort i inteligentne rozwiązania dla jego użytkowników.

Leapmotor C10
Leapmotor C10. // fot. Stellantis

– C10 opiera się na opracowanej przez Leapmotor architekturze technologicznej LEAP 3.0, która wykorzystuje wiodącą w branży centralnie zintegrowaną architekturę elektroniczną, technologię Cell-to-Chassis (CTC) oraz flagowy inteligentny kokpit – czytamy w komunikacie Stellantis i Leapmotor International.

Ekspansja w Europie idzie pełną parą

Polska to 14 rynek w Europie, na którym zadebiutuje Leapmotor. Samochody tej marki oferuje się już na największych rynkach w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii czy Włoszech. Do kupienia są też w Grecji, Belgii, Holandii, Portugalii, Szwajcarii, a nawet w Luksemburgu i na Malcie.

Leapmotor B10
Leapmotor B10. // fot. Stellantis

– Wejście Leapmotor na polski rynek daje kupującym dostęp do unikalnej oferty oraz zaawansowanej, wysokowartościowej technologii BEV. Dzięki organizacyjnemu i handlowemu wsparciu Stellantis klienci będą mogli cieszyć się wysokiej jakości, zorientowanym na klienta doświadczeniem, które wyróżnia Leapmotor International na tle innych chińskich konkurentów na rynku – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Stellantis Polska. – Potężny system dystrybucji części Stellantis, zapewni klientom Leapmotor dostęp do bezkonkurencyjnego poziomu usług, co jest istotnym wyróżnikiem na tle innych ofert – dodał.

Leapmotor C16
Leapmotor C16. // fot. Stellantis

Portfolio marki Leapmotor będzie stale się powiększać. Do oferty w odpowiednim czasie wejdzie też C-SUV Leapmotor B10 oraz zaprojektowany na salonie samochodowym w Paryżu, rodzinny Leapmotor C16. Oba modele będą powstawać na nowocześniejszej infrastrukturze chińskiego producenta. Interesująco zapowiada się zwłaszcza model C16 (oferujący do 6 miejsc), który na szybkiej ładowarce uzupełni energię z pułapu 30 do 80 proc. w 15 minut.

Przeczytaj również