Fiat Grande Panda ma zamiar zostać gwiazdą segmentu
Nie jest tajemnicą, że Panda to jeden z tych modeli Fiata, który pomógł marce podbić sprzedażowe słupki. Ceniony zwłaszcza we Włoszech stał się punktem odniesienia wśród miejskich modeli. W związku z tym pojawienie się nowej generacji Pandy ma przywrócić mu blask i pomóc w walce o najwyższe pozycje w rankingach sprzedaży.
Nowy Fiat Panda zmienił się pod każdym względem, nie tylko jeśli chodzi o wygląd. Włosi, idąc w ślad za Francuzami i ich elektryczną propozycją w postaci Citroëna C3, poza atrakcyjnym designem oferują także interesujący cennik. To biorąc pod uwagę napęd elektryczny, czyni go kuszącą propozycją, która znacznie ułatwi życie w mieście. Kiedy zaczną się pierwsze dostawy tego atrakcyjnego miejskiego SUV-a?
Pierwsze dostawy Fiata Grande Pandy do Francji zaplanowano na początek 2025 roku. Kompaktowy SUV będzie wyprodukowany w Kragujevacu w Serbii.
Atrakcyjniejszy od Citroena C3 włoski SUV zaczyna się od niecałych 25 000 euro
Włosi zamierzają odnieść sukces swoim nowym Grande Panda, dlatego francuski cennik zaczyna się kwotą o 600 euro niższą od elektrycznego Citroena C3.
To miejskie auto o długości 3,99 m, które dzieli bazę techniczną STLA Smart, a nawet niektóre panele nadwozia z nowym Citroënem C3 wykorzystuje także akumulator o pojemności 44 kWh i silnik o mocy 113 KM, swego francuskiego kuzyna.
Fiat, który otworzył księgę zamówień we Francji, ogłosił 320 km autonomii (WLTP) i dwa poziomy wykończenia. Pierwszy w kolorze czerwonym, pod względem wyposażenia odpowiada C3 ze średniej półki i kosztuje 24 900 euro. Bez uwzględnienia rządowych dotacji. To oznacza, że jest także tańszy od 120-konny Renault 5 E-Tech, chociaż ten jest lepiej wyposażony. Różnica wynosi 3090 euro.
Na liście standardowego wyposażenia najtańszej wersji Grande Panda są białe stalowe felgi, które stanowią nawiązanie do jego znamienitego przodka. Jest także oryginalny spiralny kabel ładujący zintegrowany z przednim panelem samochodu. Wystarczy za niego pociągnąć i podłączyć do ładowania. Standardowa pokładowa ładowarka AC obsługuje moc tylko 7 kW, bo ładowarkę o mocy 11 kW oferuje się jako opcję. Droższa wersja Prima za 27 900 euro ma na liście wyposażenia m.in.:
– automatyczną klimatyzację,
– indukcyjną ładowarkę do smartfona,
– system nawigacji,
– kamerę cofania,
– 17-calowe felgi aluminiowe.
Uwzględniając premię środowiskową nowy Fiat Panda w najwyższej wersji wyposażenia będzie kosztować we Francji 24 900 euro.
źródło: Largus.fr