Dacia Bigster – większy i lepszy Duster
Dacia Bigster jest mechanicznie powiązana z Dusterem, a jeśli chodzi o stylizację – rownież nie sposób nie zauważyć oczywistych podobieństw. Nowy SUV ma jednak przeprojektowany przedni zderzak, przedłużony rozstaw osi i dłuższy tylny zwis. Jeśli przyjrzymy się dokładniej, zauważymy także subtelne zmiany bocznych okien, czy tylnej klapy.
Wewnątrz deska rozdzielcza jest przeniesiona rodem z Dustera. Dzięki temu Dacia jest w stanie obniżyć koszty produkcji nowego samochodu. Jednakże, pojawia się większa liczba funkcji zarówno technologicznych jak i tych dotyczących bezpieczeństwa. Znajdziemy tu 10,1-calowy wyświetlacz multimediów, który jest standardem dla wszystkich wersji wykończenia. Jako opcja dostępny jest także cyfrowy wyświetlacz zegarów.
Wykończenie Extreme charakteryzuje się panoramicznym szyberdachem, systemem dźwiękowym 3D, wbudowaną nawigacją, czy bezprzewodowym ładowaniem. W opcji Journey znajdziemy z kolei elektrycznie podnoszoną tylną klapę, czy adaptacyjny tempomat. Ten drugi pojawia się w samochodach marki Dacia po raz pierwszy w historii. Jak wspomnieliśmy wyżej, Bigster charakteryzuje się dużo większą przestrzenią dla pasażerów i bagażu.
SUV ma 4,7 m długości, 1,81 m szerokości i 1,71 m wysokości. Oznacza to, że jest o około 23 cm dłuższy od Dustera. Jeśli zaś chodzi o wnętrze. W Bigsterze znajdziemy więcej miejsca na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie. Bagażnik oferuje aż 667 litrów pojemności. Na chwilę obecną jednak nie ma wariantu 7-osobowego, choć nie możemy wykluczyć jego pojawienia się w przyszłości.
Co znajdziemy pod maską nowego SUV-a?
Podobnie jak w przypadku innych modeli marki Dacia, również Bigster korzysta z platformy CMF-B, pochodzącej z grupy Renault. Skład układu napędowego obejmuje łagodną hybrydę ECO-G, łagodną hybrydową benzynę oraz konfiguracje hybrydowe.
Bigster jest także pierwszym pojazdem grupy Renault, który otrzymał nowy układ hybrydowy 155. Łączy on czterocylindrowy silnik spalinowy z dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorami o pojemności 1,4 kWh. Ma 155 koni mechanicznych, co oznacza, że jest to najmocniejszy samochód Dacii w historii. SUV może jeździć w trybie wyłącznie elektrycznym do 80% czasu w obszarach miejskich. Inne opcje obejmują TCE 140, Eco-G 140, czy TCE 130 4×4.
Dacia na chwilę obecną nie dostarczyła dokładnych informacji na temat pojawienia się na rynku modelu Bigster. Wydaje się jednak, że najpierw pojawi się w Europie i Wielkiej Brytanii. Choć Bigster będzie najprawdopodobniej najdroższym modelem rumuńskiego producenta, z pewnością podetnie cenowo wiele SUV-ów tego segmentu innych producentów.