Hyundai postawi rywali pod ścianą? Najciekawszy i tani SUV do miasta dostał już pierwszy cennik

Nie jest tajemnicą, że cieszący się popularnością w Polsce południowokoreański producent odlicza dni do premiery nowego kompaktowego SUV-a. Hyundai INSTER to pierwszy tani samochód elektryczny przygotowany dla klientów w Europie. Wiemy, ile będzie kosztował w Wielkiej Brytanii oraz co znajdzie się w specyfikacji modelu.

hyundai-inster-wnetrze tył
Podaj dalej

Budżetowy SUV może być przebojem w Polsce

Hyundai przygotowuje się do wprowadzenia na polski rynek swojego pierwszego małego kompaktowego SUV-a EV. Nowy Hyundai INSTER EV znany w Korei, jako Casper Electric, to elektryczny as w rękawie producenta, który może zaszkodzić alternatywom od rywali. To chociażby dlatego, że oprócz atrakcyjnej niskiej ceny, ten miejski samochód oferuje wg Hyundaia „największy w segmencie zasięg” i zaawansowane nowe technologie.

Nie znamy jeszcze ceny dla klientów marki w Polsce, ale wiemy, ile muszą za niego zapłacić Brytyjczycy. Najtańszy INSTER kosztuje tam 23 495 funtów, co stanowi odpowiednio kwotę nieco ponad 120 000 zł. Pojazd debiutuje w cenniku w dwóch wersjach wyposażenia: 01 i 02.

Jeśli chodzi o szczegóły techniczne, to najtańszy INSTER w brytyjskim cenniku otrzymuje moc 97 KM (147 Nm), pojemność akumulatora EV 42 kWh i zasięg do 327 km. Szybkie ładowanie Quick Charge 350kW pozwala na uzupełnienie energii od 10 do 80% w czasie 30 minut.

W drugiej opcji kompaktowy elektryczny SUV otrzymuje baterię o większej pojemności 49 kWh, co odpowiednio zwiększa moc i zasięg do 115 KM i 370 km. Pytanie, jakie wyposażenie klienci otrzymują w tej atrakcyjnej cenie?

suv hyundai inster ev
foto: materiały prasowe producenta

Hyundai INSTER to idealny miejski samochód wyróżniający się w tłumie

Jeśli mowa o technologiach, to Hyundai oferuje sporo miejsca w swoim nowym kompaktowym samochodzie. Podobnie jak modele IONIQ czaruje swoimi pikselowymi kierunkowskazami i zderzakiem oraz charakterystycznymi światłami LED do jazdy dziennej. W erze elektrycznej Hyundai chce się wyróżniać jednak nie tylko wyglądem, ale ofertą obejmującą dobre wyposażenie standardowe.

Bazując na swoim koreańskim Casperze, producent wydłużył nadwozie i rozstaw osi, czyniąc go idealną opcją do jazdy w mieście. Jeśli chodzi o długość, szerokość i wysokość to wynoszą one odpowiednio 3825 mm/1610 mm/1575 mm, a rozstaw osi wynosi 2580 mm. W związku z tym Hyundai INSTER EV jest mniejszy nawet od swoich rywali tj. KIA EV3, VW ID.3 czy Volvo EX30.

Jeśli chodzi o wyposażenia, to na liście wersji 01 INSTERA znajdziemy m.in.:

– inteligentny tempomat (SCC) z funkcją Stop and Go,
– pompę ciepła
– 10,25-calowy ekran dotykowy z dźwiękiem DAB, nawigacją i Bluelink,
– 15’ calowe aluminiowe felgi,
– tylne czujniki parkowania,
– światła do jazdy dziennej LED,
– integrację ze smartfonem – Apple CarPlay™ i Android Auto™
– multifunkcyjną kierownicę oraz szereg systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

Hyundai INSTER w wersji 02 zyskuje dodatkowo takie elementy wyposażenia jak:
– skórzaną podgrzewaną kierownicę,
– oświetlenie otoczenia,
– kamery 360 stopni,
– czujniki parkowania – przód i tył,
– 17’ calowe aluminiowe felgi,
– podgrzewane przednie siedzenia,
– przesuwane tylne siedzenia i składane na płasko przednie siedzenia,
– tylny spojler ze zintegrowanym światłem hamowania LED.

elektryczny hyundai-inster
pikselowy tylny zderzak INSTERA wyróżni go w tłumie

Kiedy Hyundai zaprezentuje polski cennik INSTERA?

Nie jest tajemnicą, że INSTER wzbudzał zainteresowanie już na salonach wystawowych. Możliwość zarządzania przestrzenią w pojeździe pomimo niewielkich gabarytów pozwala skorzystać z zadziwiająco dużej powierzchni. Manewrowanie pojazdem nawet w ciasnych uliczkach nie będzie wyzwaniem.

Nowoczesne technologie wsparcia kierowcy oraz czuwające nad jego bezpieczeństwem, oraz atrakcyjny zasięg przy korzystnym cenniku mogą się okazać strzałem w dziesiątkę. Zwłaszcza jeśli uwzględnimy rządowe dopłaty do zakupu modeli elektrycznych, pozwalające zaoszczędzić tysiące złotych. Na razie pozostaje nam cierpliwie czekać i  śledzić polską stronę producenta w oczekiwaniu na cennik INSTERA.

elektryczny hyundai-inster
foto: materiały prasowe producenta
hyundai-inster-wnetrze tył
przesuwane tylne siedzenia

Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

Przeczytaj również