Mitsubishi naprawia swój błąd- hybryda plug-in w Outlanderze wraca do oferty
Odnowione i ulepszone pod względem technologii Mitsubishi Outlander z napędem PHEV wraca do oferty japońskiego producenta. Tym samym Japończycy powracają na rynek z SUV-em stanowiącym bardzo ciekawą rodzinną propozycję. Dla Toyoty oznacza to, że bezpośredniego rywala dla swojej RAV4.
Hybrydę plug-in Mitsubishi Outlander odświeżono i ulepszono tam, gdzie jest to było konieczne.Całkowicie przeprojektowany układ napędowy PHEV to nie tylko większy zasięg jazdy na napędzie elektrycznym. To także natychmiastowe przyspieszenie, wygoda i cisza w kabinie.
Jeśli chodzi o moc, to nowy Outlander PHEV przybywa z mocą 302 koni rozdzielonych na dwie osie, uzyskując w ten sposób napęd na cztery koła. To doskonale pasuje do jego charakteru. Wiadomo, że aczkolwiek nie jest on przeznaczony do jazdy w bardziej skomplikowanych terenach, to dzięki dobrej przyczepności uda mu się pokonać wiele terenów poza asfaltem.
Fakt, że odnowiony japoński SUV dysponuje elektrycznym wsparciem, przekłada się na możliwość pokonania niemal 90 km bez grama paliwa. To dzięki akumulatorowi o mocy ponad 20 kWh. W efekcie jest świetną rodzinną propozycją do miasta, a na długie trasy ma wsparcie w postaci silnika benzynowego. Ta zaleta pozwala mu także nosić etykietę eko.
Nowy SUV trafi do dealerów na początku 2025 roku
Japończycy, celebrując powrót flagowego SUV-a o modnym napędzie, nie podali jeszcze szczegółów na temat modelu tj. ceny i wersje wyposażenia. Należy się spodziewać, że Mitsubishi będzie je podawać już w najbliższych miesiącach.
Pod względem projektu nadwozia model otrzymuje nową przednią osłonę chłodnicy z aktywnymi elementami aerodynamicznymi, 20-calowe koła z 6 ramionami i nowe tylne światła. Jeśli chodzi o wnętrze, to znajdziemy w nim teraz 12,3-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego oraz ulepszone oprogramowanie. O komfort podróżowania zadba nowy system audio Yamaha oraz 15-watowa bezprzewodowa ładowarka do smartfona.
Podobnie jak obecny, tak i nowy Outlander PHEV, otrzymuje 2,4-litrowy silnik benzynowy wytwarzający 136 KM i 203 Nm. Współpracuje on silnikiem elektrycznym z przodu (moc 116 KM i 255 Nm) oraz silnikiem elektrycznym z tyłu (moc 136 KM i 195 Nm). W rezultacie łącznie japoński SUV generuje moc 306 KM i przyspiesza do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy. Zbiornik paliwa teraz większy, bo pomieści do 53 litrów benzyny pozwala pokonać bez tankowania dystans nawet 844 km. Wystarczy go zatankować i naładować akumulator. To, plus zwiększony zasięg na napędzie elektrycznym stanowią atuty w walce z Toyotą o wyniki.
Warto jednak wiedzieć, że Toyota, oferując podobny model w wersji hybrydowej typu plug-in, który dla wielu okazuje się wręcz najbardziej polecaną opcją, to jest on oczywiście droższą opcją niż hybryda bez wtyczki. Nie bez znaczenia zatem będzie właśnie stosunek ceny i wyposażenia nowego Mitsubishi Outlander PHEV.
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.