Audi nie znajduje odpowiedniej wśród ponad 20 ofert inwestorów
Wiadomo już, że ogłoszony w lipcu zamiar restrukturyzacji fabryki Audi w Brukseli nie doczeka się realizacji. Żadna inna marka VW nie przyjedzie ze swoim modelem, aby go produkować w tej lokalizacji. To oznacza, że jedynie inny producent lub inwestor zewnętrzny może stanowić potencjalnego nabywcę lokalizację w południowo-zachodniej części stolicy Belgii.
Według publikacji Automobilwoche niemiecka marka premium do tej pory podjęła rozmowy z ponad 20 potencjalnymi inwestorami. Żadna oferta jednak nie doczekała się akceptacji i nie ogłoszono radosnej nowiny dla blisko 3000 pracowników fabryki. To dlatego, że jak powiedział dyrektor produkcji Gerd Walker, nikt nie gwarantuje zatrudnienia w tej lokalizacji na dłuższą metę.
Wiadomo, że brak zastrzyku gotówki dla fabryki w Brukseli wiąże się m.in. z bardzo wysokimi kosztami logistyki, bo Audi ma na miejscu tylko kilku dostawców. Rozbudowa fabryki nie jest możliwa ze względu na fakt, że lokalizacja znajduje się pomiędzy dzielnicą mieszkaniową, torami kolejowymi i autostradą.
Brak chętnych na zakup fabryki oznacza, że produkcja pojazdów w dzielnicy Vorst w Brukseli przejdzie do historii. Nowy kierownik zakładu musi zaś zakończyć fazę produkcji w ramach działalności Grupy Volkswagen w tej lokalizacji. W tym celu niezbędne jest zabezpieczenie socjalne tysięcy pracowników.
Producent od wtorku opracowuje plan socjalny dla 3000 pracowników
Jak poinformował dyrektor produkcji Gerd Walker, od wtorku Audi negocjuje ze związkami i radą zakładową fabryki plan socjalny dla swoich 3000 pracowników. Zgodnie z wymogami belgijskiego prawa.
Wiadomo, że jeden z zainteresowanych zakupem fabryki, zamierza w najbliższych dniach zrewidować swoją koncepcję kadrową. Z punktu widzenia Audi ważna jest „realna i zrównoważona koncepcja dla zakładu i pracowników”. Utrudniona ekspansja tej lokalizacji nie ułatwia znalezienia nowego właściciela, który zachowałby miejsca pracy.
Audi nie ma na razie wyjścia i realizuje potencjalny plan zamknięcia fabryki w Brukseli. Opracowanie harmonogramu zamknięcia tej lokalizacji po 17 latach działalności marki premium, to bardzo trudne zadanie dla wszystkich. Audi Brussels wyróżniono tytułem „Top Employer” aż osiem razy z rzędu.
Marka podobnie jak Volkswagen obserwuje obecnie globalny spadek zamówień klientów w segmencie luksusowych samochodów elektrycznych. Modele Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron, które jako jedyne zjeżdżają z linii produkcyjnej w Brukseli, nie znajdują chętnych na zakup.
źródło: Automobilwoche