Volkswagen zrzuca zasłonę z nowego SUV-a. Następca Tiguana Allspace to świetna opcja dla rodzin

Volkswagen jest gotów na premierę następcy Tiguana Allspace. O tym, jak ma wyglądać i czym może dysponować nowy SUV, wiedzieliśmy w sierpniu, kiedy pojawił się w zapowiedziach Chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Informatyki. Teraz wiemy, że nowy model trafi również do europejskiej oferty po październikowym debiucie.

VW Tayron L Chiny
Podaj dalej

Oficjalny debiut Tayrona nastąpi 10 października

Nie jest tajemnicą, że SUV-y i nieco mniejsze crossovery w dalszym ciągu sprzedają się jak przysłowiowe świeże bułeczki. Volkswagen wycofując Tiguana Allspace, nie pozostawia pustego miejsca w ofercie i zastępuje go nowym modelem, który nazywa się Tayron. Tym samym reprezentacja producenta w modnym segmencie zachowa 8 modeli spalinowych i elektrycznych.

Następca Tiguana Allspace oparty na platformie MQB evo jest dłuższy i wyższy od ustępującego modelu. Jeśli chodzi o wymiary nadwozia to długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4684/1854/1685 mm. Rozstaw osi wynosi 2791 mm w porównaniu do 2731 mm Tiguana. Będzie zatem świetną opcją dla rodzin dostępną w układzie 7-miejscowym.

Z wiadomości ujawnionych przez Ministerstwo Przemysłu i Informatyki w Chinach wynika, że nowy samochód otrzyma z tyłu nowy styl oświetlenia. Są one zintegrowane z całą konstrukcją i zyskały nowy wzór. Konstrukcja tyłu samochodu nawiązuje do przodu, włączając w to grupy świateł typu „przelotowego” i tylne obramowanie ze sportowymi dekoracjami z siateczki. Ten typ oświetlenia widzimy na pierwszym zwiastunie nadchodzącego modelu, który opublikował Volkswagen. Ujawniono już także datę oficjalnej premiery modelu, która nastąpi 10 października.

Volkswagen Tayron L i R_Line
Nowy Tayron L dla Chin w wersjach podstawowej i R Line, foto: Chińskie Ministerstwa Przemysłu i Informatyki MIIT

Dla Chin Volkswagen szykuje wersję R-Line nowego SUV-a

Poza tym, że cieszymy się, że Volkswagen Tayron, będzie cieszył klientów marki także w Europie, to na razie niewiele wiemy o wersji na Stary Kontynent. Wiadomo, iż rozmiary obu modeli będą jednakowe, ale ponadto niewiele więcej wiemy.

Jak informowaliśmy, chiński Tayron L, jeśli chodzi o mechanikę, otrzyma silniki 1,5T i 2,0T. Maksymalna moc silnika 1.5T DSV wynosi 118 kW, a maksymalna moc silnika 2.0T DTJ to 162 kW. Dla europejskich klientów Volkswagen nie szykuje raczej rewolucji.

Należy oczekiwać, że w ofercie będą zelektryfikowane opcje benzynowe i wysokoprężne współpracujące z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów DSG i napędem na wszystkie koła 4MOTION. Ponadto w opcjach Tayrona powinny się znaleźć łagodne i hybrydowe układy napędowe typu plug-in.

Volkswagen w Chinach przewiduje także wersję R-Line nadchodzącego SUV-a, spójną z europejską wersją pakietu dla Tiguana.

 

Przeczytaj również