Nowy hybrydowy BYD Han 2025 obiecuje lepsze wrażenia z jazdy
Dyrektor generalny działu sprzedaży BYD Dynasty opublikował oficjalne zdjęcie BYD Han 2025 na platformach społecznościowych. Jak poinformowano, nowy samochód trafi na rynek w Chinach 9 września. Otrzyma m.in. technologię DM-i piątej generacji, DiPilot 300 i zmodyfikowane zawieszenie. W efekcie BYD zapewnia, że wrażenia z jazdy będą o wiele lepsze.
W związku z tym, że jest to model jedynie po liftingu, nawiązuje stylem do obecnego modelu. Teraz jest tak samo rozpoznawalny i zaprojektowany na sukces. W Chinach będzie można sobie wybrać bardziej sportowy look z czarnymi wykończeniami nadwozia. Jeśli chodzi o kolory nadwozia, to nowy BYD Han pojawi się w nowym kolorze lakieru „Weiyang Grey”.
Wersja hybrydowa sedana w przedniej części nadwozia przyjmuje wygląd smoczej twarzy. Z boku nadwozia BYD nadal stosuje ukryte klamki drzwi, ale łączy je np. z czarnymi kołami. Z tyłu samochód otrzymuje zestaw tylnych świateł typu przelotowego i co ważne co, logo Build Your Dreams zostanie zamienione na znaczek z logo BYD.
BYD Han oprócz tego, że nadal wygląda modnie, to obiecuje lepsze wrażenia z jazdy. To rzekomo efekt zastosowania pięciowahaczowego zawieszenia. To stosunkowo duże ulepszenie w porównaniu z obecnym modelem. Decyduje o lepszej sztywności i wytrzymałości sedana, co pozwoli mu na lepsze zachowanie podczas pokonywania zakrętów.
Han z technologią DM piątej generacji może rządzić w Europie
Jak wynika z wcześniej sfotografowanych egzemplarzy Hana, wnętrze nowego samochodu BYD zasadniczo utrzymuje styl obecnego modelu. W kabinie znajduje się obrotowy centralny ekran o przekątnej 15,6 cala i dwuramienna wielofunkcyjna kierownica. Nowy model dostaje wysokiej klasy inteligentny system prowadzenia DiPilot 300 oraz lidar, co to jest znacznym ulepszeniem pod względem technologii.
Nie jest tajemnicą, że BYD posiada w pełni samodzielnie opracowaną, inteligentną platformę, która sprawia, że pojazd korzysta z wysokiej klasy inteligentnego wspomagania prowadzenia.
Według raportu Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT) wynika, że hybrydowa wersja Hana 2025 będzie oparta na piątej generacji technologii hybrydowej DM giganta. W efekcie sedan będzie nie tylko inteligentniejszy, ale także zużyje mniej paliwa.
Poprawiono także osiągi nowego, hybrydowego sedana. Moc silnika 1,5T, wzrosła teraz do 115 kW. To o 13 kW więcej w porównaniu z obecnym silnikiem sedana. Wiadomo, że sedan w tej opcji mechanicznej wykorzystuje również moc silnika elektrycznego, która wynosi 200 kW. To dlatego pod względem wydajności nowy Han DM-i jest lepszą propozycją. Przełoży się także na jego osiągi, bo będzie on w stanie osiągnąć setkę w ciągu 7 sekund. Zasięg Hana w trybie wyłącznie elektrycznym może osiągnąć od 70 do 102 km. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,9 litra na 100 kilometrów.
Biorąc pod uwagę, że przedział cenowy obecnego BYD Han wynosi 169 800–259 800 juanów (92 000-141 000 zł), oczekuje się, że cena nowego modelu będzie podobna. To stanowi o jego konkurencyjności względem rywali ze średniej i wyższej półki. W Europie, gdzie trafiła już jakiś czas temu elektryczna wersja sedana model z topową hybrydową mechaniką, byłby mocnym rywalem dla wielu modeli spalinowych. Na razie najbliżej wejścia na nasz rynek jest hybrydowy SUV BYD Seal U DM-i. CZYTAJ TAKŻE:BYD chwali się spektakularną technologią nadchodzącego SUV-a. Premiera już w tym tygodniu
źródło: Autohome