Czy tania Omoda 5 osiągnie sukces w Polsce? Warto zobaczyć, co ten "chińczyk" wyprawia w Europie

Omoda 5 ma już polski cennik i wiele osób zastanawia się czy chiński SUV da radę osiągnąć tutaj sukces sprzedażowy. Pewnym prognostykiem tego mogą być wyniki marki z Hiszpanii. Na piątym co do wielkości rynku w Europie benzynowa Omoda 5 już wyprzedza znane europejskie brandy.

Omoda 5 FL / tylne lampy
Podaj dalej

Jak Omoda 5 sprzedaje się w Hiszpanii?

Cennik Omody 5 w Polsce zaczyna się od 115 500 zł, co już stawia go na uprzywilejowanej pozycji patrząc na wyposażenie. Co ciekawe, w Hiszpanii benzynowa wersja potaniała do zaledwie 22 990 euro. To w przeliczeniu daje kwotę tylko 98 tys. zł. Kompaktowy SUV chińskiego koncernu Chery zbiera teraz owoce tej wyjątkowej oferty.

Omoda 5 / przód
Omoda 5 na prezentacji w Polsce. // fot. Omoda

Według danych analityków z Dataforce, Omoda 5 na rynku hiszpańskim miała 2 553 rejestracje w pierwszym półroczu. To więcej niż znane marki oferujące większą liczbę modeli jak Alfa Romeo, Land Rover czy Honda. Omoda wyprzedza też swojego chińskiego rywala BYD i jest bardzo blisko wyniku Porsche. To kolejny przykład tego, że niska cena potrafi szybko napędzić sprzedaż nawet dla mniej znanej marki w Europie.

Europejska ekspansja obejmuje fabrykę w Europie

Koncern Chery zamierza szybko podbijać kolejne rynki w Europie. W tym roku oprócz Polski oferta chińskich SUV-ów obejmie też Włochy i Wielką Brytanię. Omoda 5 pojawi się też docelowo także w Holandii, Belgii, Szwecji i niektórych krajach Europy Wschodniej. Oprócz Omody 5 w wersji benzynowej i elektrycznej, Chery uruchomi też sprzedaż swojej marki premium Jaecoo. Ten brand będzie obecny również w Polsce.

Prezentacja Omoda, Jaecco / chińskie SUV-y
Koncern Chery ma poważne plany w Europie dla marek Omoda i Jaecoo. // fot. materiały prasowe

Ryzyko utrzymania się wysokiego cła na samochody produkowane w Chinach już sprawiło, że koncern uruchomi zakład w Europie. Modele Omoda 5 oraz Jaecoo 7 będą składane w fabryce pod Barceloną, którą Chery przejęło od Nissana. Europejska oferta wkrótce powiększy się o elektryczną Omodę E5. Przewidziane są także napędy hybrydowe i hybrydy typu plug-in. Wersję PHEV zyskają większe SUV-y Omoda 7 (także jako pełny elektryk) i Omoda 9. Tradycyjna hybryda (HEV) zadebiutuje z kolei w Omodzie 3.

Przeczytaj również