Volkswagen Tayron 2025 przyjmuje zupełnie nowy język projektowania
Nie jest tajemnicą, że trudno jest ukryć cokolwiek przed rywalami na rynku w Chinach. W najnowszych informacjach Chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Informatyki pojawił się nowy SUV Volkswagena.
Następca Tiguana Allspace oparty na platformie MQB evo jest dłuższy i wyższy od ustępującego modelu. Jeśli chodzi o wymiary nadwozia to długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4684/1854/1685 mm. Rozstaw osi wynosi 2791 mm w porównaniu do 2731 mm Tiguana.
Volkswagen Tayron przyjmuje zupełnie nowy język projektowania. Konstrukcja oświetlenia przyjęła popularny typ przelotowy. Duży wlot powietrza poniżej jest rozpoznawalny i typowy dla modeli Volkswagena.
Z wiadomości ujawnionych przez Ministerstwo Przemysłu i Informatyki w Chinach wynika, że nowy samochód otrzyma z tyłu nowy styl oświetlenia. Są one zintegrowane z całą konstrukcją i zyskały nowy wzór. Konstrukcja tyłu samochodu nawiązuje do przodu, włączając w to grupy świateł typu „przelotowego” i tylne obramowanie ze sportowymi dekoracjami z siateczki. Ponadto wszystkie logo tekstowe na korpusie pomalowano na czarno.
SUV otrzyma wersję R-Line i dwie opcje mechaniczne
Wersja R-Line nadchodzącego SUV-a jest spójna z europejską wersją pakietu dla Tiguana. Ma dużą czarną siatkową osłonę chłodnicy i większe podwójne wloty powietrza. SUV ma dwukolorową konstrukcję nadwozia, gdzie czarny dach i białe nadwozie podkreślają jego sportowe atrybuty. Wieloramienne, całkowicie czarne koła dopełniają całości wizerunku.
Konstrukcja tyłu samochodu nawiązuje do przodu, włączając w to grupy świateł typu „przelotowego” i tylne obramowanie ze sportowymi dekoracjami z siateczki. Ponadto wszystkie logo tekstowe na korpusie pomalowano na czarno. Jeśli chodzi o wnętrze to w nowym Tayronie 2025 pojawi się trzeci rząd siedzeń.
Jeśli chodzi o mechanikę, to wiadomo, że SUV otrzyma w Chinach silniki 1,5T i 2,0T. Maksymalna moc silnika 1.5T DSV wynosi 118kW, a maksymalna moc silnika 2.0T DTJ to 162kW. Dla europejskich klientów Volkswagen nie szykuje rewolucji. Należy oczekiwać, że w ofercie będą zelektryfikowane opcje benzynowe i wysokoprężne współpracujące z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów DSG i napędem na wszystkie koła 4MOTION.