W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, Volvo odnotowało 37-procentowy wzrost. Istotny udział w sukcesie miał skok w sprzedaży samochodów elektrycznych. W tym obszarze wzrost wyniósł ponad 300 proc., co pozwoliło awansować na pozycję wicelidera, ustępując jedynie Tesli.
„Po siedmiu miesiącach 2024 roku z wynikiem 10 723 rejestracji utrzymujemy się w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych marek na rynku” – mówi Emil Dembiński, wiceprezes i managing director Volvo Car Poland. „Wynik jaki osiągnęliśmy pokazuje, że udoskonalane z roku na rok modele oraz ponadczasowa skandynawska stylistyka i funkcjonalność, odpowiadają potrzebom coraz bardziej wymagającego rynku. Równolegle mocno zaznaczamy swoją obecność na rynku samochodów elektrycznych, będąc drugą najpopularniejszą marką w Polsce” – podkreśla.
Polacy najczęściej wybierali SUV-y
Na 5-cyfrowy wyniki Volvo w Polsce pracują zwłaszcza SUV-y, wśród których liderem pozostaje model XC60. Bestseller marki jako jedyny w klasie premium ma już naliczone blisko 4 000 rejestracji (3 982). To 37 proc. z całej sprzedanej w tym roku puli samochodów osobowych Volvo w Polsce. Numerem dwa jest kolejny SUV, a konkretnie Volvo XC40. Dla tego modelu wydano już 2 876 nowych dowodów rejestracyjnych i to jest o 69 proc. więcej niż rok temu o tej porze. Podium kompletuje duże Volvo XC90 z liczbą 1 349 rejestracji.
Nawet czwarte miejsce przypadło SUV-owi, ale już w pełni elektrycznemu Volvo EX30. To prawdziwa rewelacja, bo z 976 sprzedanych w Polsce elektryków szwedzkiej marki, aż 832 to właśnie EX30-tki. Dopiero na piątym miejscu spotkać można było spotkać coś innego niż SUV-a, a mianowicie luksusowe kombi. Ta lokata przypadła Volvo V60, które uzyskało 756 rejestracji w 7 miesięcy. Top6 uzupełnia nieco większe V90 z 332 rejestracjami na koncie.
Skąd pochodzą Volvo w Polsce?
Po tym jak markę przejął chiński koncern Geely niektórzy zaczęli zastanawiać się nad właściwym pochodzeniem szwedzkiego producenta. W praktyce w Chinach produkowane jest jedynie elektryczne EX30, ale od 2025 r. jego produkcja dla Europy będzie kontynuowana w Belgii. Obecnie z taśmy fabryki w Gandawie zjeżdżają już modele V60, XC40 oraz jego elektryczny bliźniak, czyli EC40.
Oczywiście Volvo produkowane jest także w ojczyźnie marki, czyli w Szwecji. Zakład Torslanda pod Göteborgiem produkuje większe modele XC60, XC90 oraz V90. Swoją cegiełkę dokłada też amerykańska fabryka w Charleston – Ridgeville. Tam do tej pory produkowano sedana S60, które jednak będzie zastąpione elektrycznym SUV-em, flagowym EX90 (dostępnym w drugiej połowie 2024 r.).