Spalinowy, chiński SUV Omoda 5 FL ma już polski cennik. Nie przecieraj ekranu, on naprawdę tyle kosztuje

Omoda 5 FL to wyczekiwany na polskim rynku chiński SUV koncernu Chery. Kompaktowy crossover z silnikiem spalinowym 1.6 T-GDI ma szansę stać się hitem za sprawą atrakcyjnej ceny. Tę w końcu ujawniono, ponieważ dotarliśmy do oficjalnego cennika tego modelu.

Omoda 5 FL / wnętrze
Podaj dalej

Tani, ale bezpieczny

Dla jasności, Omoda 5 FL to nie samochód budżetowy. Jednak to, co oferuje i za jaką cenę sprawia, że trudno przejść obok tej propozycji obojętnie. Chiński SUV ma przede wszystkim 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.

Było to możliwe z kilku powodów. Chociażby tego, że 78 proc. nadwozia wykonano ze stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości. Zdecydowano się też na komplet poduszek powietrznych w tym centralną, oddzielającą kierowcę i pasażera przy kolizji bocznej. Wysoki rating to też zasługa kompletu zaawansowanych systemów asystujących ADAS, za które nie trzeba dodatkowo płacić.

Omoda 5 / tył
Chiński SUV Omoda 5 oferuje ciekawy stosunek ceny do poziomu bezpieczeństwa. // fot. Omoda

To właśnie brak ukrytych kosztów ma być wyróżnikiem Omody, bo nie trzeba będzie dopłacać nawet za interesujący nas lakier. W dodatku auto objęto 7-letnią gwarancją z limitem 150 tys. km.

Omoda 5 FL – jaka cena w Polsce?

Do polskiej oferty trafiły dwie wersje wyposażenia o nazwie Comfort oraz Premium. Omoda 5 FL w wersji komfort kosztuje oficjalnie 115 500 zł, natomiast w odmianie Premium 129 500 zł. W obu wersjach otrzymujemy ten sam czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 T-GDI wykonany w całości ze stopu aluminium (41-procentowa sprawność cieplna). Turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemem zmiennych faz rozrządu generuje 147 KM mocy i 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na przednią oś przenosi to wszystko dwusprzęgłowa, 7-stopniowa skrzyni automatyczna DCT7. Według WLTP średnie zużycie paliwa wynosi 7,4 l/100 km, a sprint do setki 10,1 sekundy.

Omoda 5 / przód
Polaków może urzec ciekawy silnik spalinowy i efektowny design. // fot. Omoda

Omoda 5 FL już w standardzie oferuje całkiem atrakcyjny design. Uwagę najbardziej przykuwa wielki grill z wlotami powietrza w kształcie diamentów. Ciekawie komponują się z nimi światła do jazdy dziennej w kształcie litery T, które są także kierunkowskazami. W dolnej części poszycia osadzono klasyczne światła mijania oraz drogowe, a w wersji Premium także światła przeciwmgłowe. Auto efektownie wygląda już z bocznego profilu, gdy popatrzymy na słupki B i C, potęgujące efekt unoszącego się dachu. W tylnej części „robotę” robi duży spojler oraz światła LED w kształcie litery X.

Co zawiera Omoda 5 FL w wersji Comfort?

Podstawowa wersja wyposażenia jest daleka od nazywania jej biedną. Otrzymujemy w niej bowiem 18-calowe obręcze lakierowane na czarno i regulowane reflektory LED. Dochodzi do tego czujnik deszczu, komplet czujników parkowania z kamerą cofania. W odniesieniu do konkurentów z tej półki zaskoczeniem mogą być oferowane w standardzie elektrycznie regulowane fotele ze skory ekologicznej. Siedziska wyposażono w funkcję podgrzewania i wentylacji. Podwójne, zakrzywione w stronę kierowcy ekrany mają 12,3 cala. Jeden z nich to oczywiście cyfrowy kokpit, a drugi stanowi centrum sterowania infotainmentem (w tym automatyczną klimatyzacją).

Omoda 5 / ekrany
W standardzie otrzymuje dwa duże ekrany. // fot. Omoda

Nie brakuje tu nowoczesnych systemów łączności jak bezprzewodowy Android Auto czy Apple CarPlay. W aucie za 115 500 zł otrzymujemy też bezprzewodową ładowarkę (z funkcją chłodzenia) do smartfona. Chłodzony jest także pojemny schowek w podłokietniku. Oprócz tego przewidziano gniazda USB-A, USB-C czy 12V. Dopłaty nie są potrzebne na adaptacyjny tempomat czy przyciemniane tylne szyby. Taka sama cena obowiązuje na jeden z 7 lakierów (Khaki white, Aviation silver, Phantom gray, Aqua green, Blood red, Midnight blue lub Carbon black).

Co dodano w wersji Premium?

Oprócz wspomnianych wcześniej świateł przeciwmgłowych, na wyposażeniu wersji Premium znajduje się choćby kamera 360 stopni. Oprócz tego otwierane okno dachowe, elektrycznie sterowane drzwi bagażnika, dynamiczne kierunkowskazy czy animację powitalną świateł. Dzięki filtrowi PM 2.5 można ustawić różną temperaturę dla strony kierowcy i pasażera. Na zimę zapewniono też podgrzewaną kierownicę. Odmiana premium za 129 500 zł ma też zestaw car audio Sony z 8-głośnikami. Jego walory docenimy zwłaszcza dzięki bardzo dobremu wyciszeniu kabiny.

Omoda 5 / kokpit
Barwę oświetlenia ambientowego można zmieniać dowolnie. // fot. Omoda

Klienci bez dopłat będą mogli wybrać jeden z 10 wariantów kolorystycznych. O ile paleta samych barw pozostaje ta sama, to w wersji Premium dochodzi możliwość konfiguracji wielobarwnych, np. z ozdobnymi elementami nadwozia w kolorze czerwonym lub kontrastującym dachem. Najbardziej efektowną kombinacją wydaje się nadwozie w kolorze Aqua green z dachem w białym odcieniu Khaki white. Wersje Comfort oraz Premium wyposażono w system obsługi głosowej Hello Omoda, który umożliwia sterowanie klimatyzacją lub oknami za pomocą komend głosowych. Wyjątkową atmosferę kabiny podkreśli system oświetlenia ambientowego, umożliwiający ustawienie ulubionego koloru podświetlenia wnętrza.

Przeczytaj również