Kolejny producent obiecuje inwestować w silniki spalinowe. "Nie możemy przestać tego robić"

W ostatnich miesiącach obserwujemy bardzo ciekawy trend, w którym wielu producentów nie tyle zmienia swoje plany, co przesuwa je w czasie. Jednocześnie wielu z nich twierdzi, że wciąż będzie inwestować w silniki spalinowe, co można już nazwać swego rodzaju nieoczekiwanym obrotem spraw. Teraz do Toyoty, BMW, czy Hondy, dołączył kolejny gigant w postaci amerykańskiego GM. 

silniki-spalinowe-cosworth
Podaj dalej

Silniki spalinowe nie odejdą tak szybko

  • Prezydent GM Mark Reuss twierdzi, że jego firma będzie nadal inwestować w silniki spalinowe
  • Producent musi pozwolić klientom zaadaptować się do zmiany z silników spalinowych na elektryczne
  • GM opóźnia debiut elektrycznych Chevroleta Silverado czy GMC Sierra 
kobieta-suv-gmc-yukon
fot. GMC

Prezydent amerykańskiego giganta GM potwierdził swoje zaangażowanie w silniki spalinowe. Podczas specjalnego seminarium na temat motoryzacji opowiadał uczestnikom o elastycznej strategii produkcji GM. Ma ona pomóc chronić ją przed zmianami popytu wśród klientów. GM ma oczywiście dedykowane samochody elektryczne, ale też silniki spalinowe w swojej ofercie. 

Mark Reuss, prezydent GM:Musimy stale inwestować w silniki spalinowe. Widzimy wszystkie te rzeczy, które dzieją się w tym samym czasie, co premiery naszych elektryków. Teraz jest to duże ryzyko. Ale powiedziałbym, że z czasem, wiemy jak zrobić to całkiem dobrze. 

Jego wypowiedź odnosiła się między innymi do zapowiedzianego zupełnie nowego modelu. Chevrolet Equinox, który ma pojawić się na rynku już w przyszłym roku, otrzyma zupełnie nowy silnik spalinowy. 

Producenci muszą być elastyczni 

gmc-hummer-ev-swiatla
fot. GMC

Choć politycy ustanawiający przepisy marzą o sytuacji, w której producenci będą mieli w swojej ofercie wyłącznie elektryki, może to nie być takie łatwe do wykonania. W ostatnich miesiącach wielu z nich zorientowało się, że w ten sposób nie będą w stanie zarabiać pieniędzy. A silniki spalinowe są im (oraz nam, klientom) niezbędne. 

GM, a także wszyscy inni producenci, muszą więc być wyjątkowo elastyczni. Muszą dostosować się do rynków elektrycznych, który nie rozkwitł tak, jak się spodziewano. Muszą też cały czas mieć w swojej ofercie, a co za tym idzie, rozwijać silniki spalinowe. Dyrektor generalny GM Mary Barra przyznała, że GM nie osiągnie celu, jakim było zbudowanie miliona elektryków do końca 2025 roku. Wszystko z powodu spowolnienia popytu na elektryki. 

Reuss:Popyt na samochody elektryczne rośnie w nieco wolniejszym tempie, ale rośnie. Infrastruktura nie nadchodzi jednak tak szybko, jak wszyscy byśmy chcieli. Ale również nadchodzi. 

Przeczytaj również