Polacy wykupują koreańskie SUV-y jak bilety na Taylor Swift. Zwłaszcza te dwa modele

Koreańskie SUV-y zdominowały w lipcu polski rynek samochodowy w tym najpopularniejszym segmencie nadwoziowym. W ich cieniu znalazły się nawet rywale z Toyoty, która wciąż rządzi w Polsce. Ogólnie samochody z Dalekiego Wschodu z miesiąca na miesiąc mają coraz więcej nabywców w naszym kraju.

Kia Sportage X-Pro 2024 / koreańskie SUV-y
Podaj dalej

Z najnowszych danych IBRM Samar wynika, że w lipcu zarejestrowano 43 144 nowych aut osobowych. To o 18,6 proc. więcej niż równo rok temu. Rosnąca sprzedaż sprawiła, że w ujęciu rocznym liczba rejestracji przekroczyła próg 300 tys. egzemplarzy (320 091). Stanowi to poprawę o 16,4 proc. rok do roku. To nadal nie jest poziom sprzed pandemii, ale brakuje do niego już naprawdę niewiele. Po lipcu w 2019 r. licznik wskazywał bowiem 327 395 rejestracji.

Koreańskie SUV-y imponują w lipcu

W ubiegłym miesiącu najpopularniejszym modelem tradycyjnie była Toyota Corolla. Flotowy hit odnotował 1 836 nowych rejestracji. Jednak nie tak daleko za nim Kia Sportage, którą tylko w lipcu zarejestrowano 1 432 razy. Za najpopularniejszym SUV-em lipca sklasyfikowano Toyotę Yaris (1 362 szt.) i Hyundaia Tucsona (1 213 szt.).

Kia Sportage 2022 - hit w Polsce
Na polskim rynku Kia Sportage była najpopularniejszym SUV-em w lipcu 2024 r. // fot. Kia

Tym samym koreańskie SUV-y zaliczyły dublet w swojej grupie nadwoziowej. Trzecia w tym towarzystwie, a piąta ogólnie Toyota Yaris Cross uzbierała w lipcu 1 086 rejestracji. Próg tysiąca przekroczyła jeszcze Skoda Octavia (1 071), czyli główny rywal Corolli na rynku osobowych aut firmowych. Najmniej do tego pułapu zabrakło Toyocie C-HR (952). Resztę topowej dziesiątki skompletowały europejskie SUV-y, kolejno: Volkswagen T-Roc (857), Cupra Formentor (792) i Dacia Duster (747).

Corolla w innej lidze

Po 7 miesiącach Toyota Corolla jako jedyna ma już ponad 15 tys. rejestracji w Polsce (15 791). Licznik Skody Octavii dotarł do 12 384 szt. Ogólne podium i pierwsze miejsce wśród SUV-ów utrzymuje Toyota Yaris Cross (9 124), która jest popularniejsza od starszego brata w hatchbacku, czyli zwykłej „yariski” (8 172). Walka o miano najpopularniejszego SUV-a jest daleko od zakończenia, bo koreańskie SUV-y kontratakują. Najbliżej lidera jest Kia Sportage z wynikiem 8 015 rejestracji.

Toyota Corolla Touring Sports 2023
Toyota dominuje w Polsce głównie za sprawą świetnej sprzedaży Corolli. // fot. Toyota

Do top3 SUV-ów prawie udało się wskoczyć Hyundaiowi Tucsonowi (7 656), ale na podium utrzymała się Toyota RAV4 (7 709). Blisko tej dwójki pozostaje Toyota C-HR z 7 637 rejestracjami. Bliski kontakt z azjatyckim peletonem tracą europejskie crossovery w postaci Dacii Duster (5 446) i Volkswagena T-Roca (4 912).

Ostra walka o podium i w klasie premium

Patrząc na wyniki marek w lipcu, głównie klienci flotowi ponownie wywindowali na czoło rankingu Toyotę (7 320 szt.) i Skodę (4 250). W ubiegłym miesiącu Kia (3 296) zdołała wyprzedzić Volkswagena (3 141). Na uwagę zasługuje lipcowy wyniki marki premium Audi (3 050), popularniejszej od Hyundaia (2 788) oraz głównych rywali, czyli Mercedesa (2 669) i BMW (2 328). Lipcowe top10 skompletowały Lexus (1 302) i Dacia (1 282).

Hyundai Tucson 2021
Hyundai Tucson miał bardzo udany lipiec w Polsce. // fot. Hyundai

W całym 2024 r. Toyota już prawie osiągnęła pułap 60 tys. rejestracji (59 446). Japońska marka ma dużą przewagę już nad drugą Skodą (34 608). Zacięty pojedynek toczy się o najniższy stopień podium, na którym jest Volkswagen (20 818). Jednak po niezłym lipcu stratę do niego wyraźnie zmniejszyła Kia (19 457), a dobrze sprzedające się koreańskie SUV-y sprawiają, że podium jest też w zasięgu Hyundaia (18 055).

Drugą połowę pierwszej dziesiątki otwierają marki premium, między którymi różnice są minimalne. Mercedes (16 691) utrzymuje się jednak przed Audi (16 310) i BMW (16 011). Zestawienie najpopularniejszych marek po 7 miesiącach tego roku uzupełniają Renault (11 763) oraz Volvo (10 723).

Przeczytaj również