BYD sięga po nowy oręż w walce z konkurencją. Będzie partnerem Ubera

Nie jest tajemnicą, że chiński BYD wpędza w kłopoty Teslę, kradnąc jej sprzedaż. Strategia sprzedażowa uwzględniająca modele hybrydowe w konkurencyjnych cenach może zaś zaszkodzić wielu markom w Europie. Firma doskonale wie, jak uczynić się rozpoznawalną i zdobyć zaufanie klientów.

BYD UBER
Podaj dalej

Nowy sojusz BYD sensacją na rynku

Dziś chiński producent ogłosił, że nawiązuje potężny sojusz. BYD i Uber nawiązują wieloletnie strategiczne partnerstwo. Firma międzynarodowa zajmująca się technologią mobilności i dostaw planuje wprowadzić na rynek 100 000 nowych pojazdów elektrycznych.

Dla BYD zaraz po promocji oferty na kluczowym wydarzeniu, jakim było Euro 2024 to nowy sposób, by zaistnieć na kluczowych rynkach na całym świecie. Ponadto świetny sposób na to, by dalej rozwijać pojazdy elektryczne, które wejdą w skład na platformie Uber. Ten potężny sojusż będzie promować pojazdy nowych technologii, by zyskały na popularności.

Współpraca obejmie na początek Europę i Amerykę Łacińską. Potem stopniowo rozszerzy się na Bliski Wschód, Australię, Nową Zelandię i inne regiony. Umożliwienie większej liczbie pasażerów na całym świecie korzystania z bardziej przyjaznych dla środowiska metod podróżowania ma zachęcić większą liczbę kierowców do wyboru pojazdów elektrycznych. Atrakcyjność podniesie fakt oferowania zniżek na ładowanie i ubezpieczenie. Strony sojusz rozważają także oferowanie ciekawych rozwiązań w zakresie finansowania i leasingu.

BYD Seal U suv
Nowy BYD Seal U  trafi do floty Ubera zaczynając od Europy i Ameryki Łacińskiej

Sojusz Ubera i giganta skomentował nawet Elon Musk

Strategiczne partnerstwo na wiele lat nie przeszło bez echa w mediach społecznościowych. O komentarz pokusił się nawet Elon Musk, który na platformie X napisał:

„BYD musi szybko zmienić kurs, w przeciwnym razie będzie miał kłopoty”

Doświadczanie korzyści z poruszania się pojazdem elektrycznym to pierwszy krok do tego, by oswoić się z nowym napędem, który do tej pory budzi obawy użytkowników pojazdów spalinowych.

„Kiedy kierowca Ubera przesiada się na pojazd elektryczny, jeździ więcej godzin. Osiąga efekt redukcji emisji czterokrotnie większy niż w przypadku zwykłych kierowców. Jesteśmy bardzo podekscytowani dogłębną współpracą między Uberem i BYD, której celem jest poprawa komfortu użytkowników i tworzenie wartości społecznej” – powiedział dyrektor generalny Dara Khosrowshahi.

BYD słynie z innowacji w swoich pojazdach. Jego napęd hybrydowy doceniła nawet Toyota. Nie jest jednak tajemnicą, że to w 100% elektryczne pojazdy są na straconej pozycji. Promocja tego typu napędu w postaci osobistych doświadczeń to na pewno dobre rozwiązanie strategiczne.

„Zarówno BYD, jak i Uber są zaangażowani w innowacje i współpracę na rzecz budowania czystszego i bardziej ekologicznego świata. Bardzo się cieszę, że BYD może współpracować z Uberem, aby kroczyć ku tej przyszłości”- powiedział prezes BYD Wang Chuanfu.

Obie firmy, jak podano w komunikacie prasowym, w ramach sojuszu zamierzają również opracować „pojazdy zdolne do jazdy autonomicznej”. Należy zwrócić uwagę, że wieloletnie partnerstwo strategiczne, które może zapewnić Uberowi sprzedaż 100 000 samochodów, zawarto pomimo tego, że UE nałożyła cła na import samochodów elektrycznych wyprodukowanych w Chinach.  W rezultacie pakiet korzyści musi być na tyle atrakcyjny, by perspektywa opłat nie miała znaczenia.

W ofercie BYD jest wiele świetnych modeli elektrycznych, które od lat są obecne na europejskim rynku. Zarówno kompaktowych miejskich, jak i większych SUV-ów. Nie wiadomo, które modele ma na myśli Uber, ale promocyjne zdjęcie przedstawia trzy modele: BYD’s Seal Sedan, Seal U SUV i Atto 3 SUV. Wszystkie wymieniono na stronie internetowej BYD’s Europe.

Przeczytaj również