BYD kusi minivanem do wyboru sześcio lub siedmiomiejscowym
Chiński BYD wykorzystał GAIKINDO Indonesia International Auto Show (GIIAS), do prezentacji pierwszego elektrycznego minivana na rynek indonezyjski. Jeśli chodzi o rozmiary nazdwozia, to BYD M6 o długości 4710 mm, szerokości 1810 mm i wysokości 1690 mm, ma rozstaw osi 2800 mm. W wersjach Standard i Superior oferuje siedem siedzeń w standardzie. Wersja Superior Captain pozwala przewieźć 6 pasażerów.
Minivan BYD M6 został opracowany na podstawie BYD Song Max. Z wyglądu zaś przypomina model BYD e6, który od 2010 roku zdominował rynek taksówek. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to podobnie jak w innych modelach marki smukłe reflektory połączono chromowaną listwą z logo producenta osadzonym w środku. Pojemność bagażnika bez rozkładania siedzeń wynosi 652 l.
Wnętrze M6 wyposażono w deskę rozdzielczą z 12,8-calowym obrotowym ekranem dotykowym, który jest wyposażony w system BYD DiLink i obsługuje m.in. CarPlay. W standardzie wyposażenia znalazły się m.in.:
– bezkluczykowy dostęp,
-uruchamianie jednym przyciskiem,
– automatyczna klimatyzacja,
– tempomat,
– sześć poduszek powietrznych,
– elektroniczna kontrola stabilności.
Ponadto, wersje topowe wyposażono w panoramiczny szyberdach, wentylowane przednie siedzenia, bezprzewodowe ładowanie, elektryczną klapę tylną, adaptacyjny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu i monitorowanie martwego pola.
Minivan zaprezentowany w Indonezji nie istnieje w chińskim portfolio marki
Próżno szukać nowego M6 w portfolio modeli producenta w Chinach. Tam głównym modelem MPV sprzedawanym pod szyldem BYD Group jest model D9 marki Denza. W ciągu ostatnich czterech miesięcy sprzedaż D9 przekraczała 10 000 egzemplarzy miesięcznie.
Chiński producent wszedł na rynek indonezyjski samochodów osobowych niedawno, bo w styczniu. Zadebiutowały wówczas modele Seal, Dolphin i Atto 3. Chiński producent planuje zainwestować 1,3 miliarda dolarów w fabrykę o zdolności produkcyjnej 150 000 pojazdów rocznie. To dlatego, że w przeciwieństwie do Europejczyków w Indonezji na rynku pojazdów elektrycznych panuje wielkie ożywienie.
W 2023 r. sprzedano 17 501 pojazdów elektrycznych, czyli o 70% więcej niż rok wcześniej. Ponadto rynek Indonezji zamierza osiągnąć wolumen sprzedaży 50 tys. przed końcem 2024.
Jak wygląda mistrzowska relacja BYD M6 pod względem ceny i wyposażenia?
Silnik BYD M6 jest taki sam jak w Atto 3. Ma moc 150 kW (204 KM) i moment obrotowy 310 Nm. Akumulatory Blade występują w dwóch opcjach: 55,4 kWh i 71,8 kWh. Zasięg wynosi wówczas odpowiednio 420 i 530 km. Ładowanie prądem stałym obsługuje moc do 115 kW.
Klienci mogą wybierać spośród trzech wersji wyposażenia, a mianowicie: Standard 7 Seater, Superior 7 Seater i Superior Captain 6 Seater.
Minivan M6 w podstawowej wersji kosztuje niecałe 92 000 zł. W droższej wersji Superior Captain z 6 miejscami cena wynosi ok. 103 000 zł.
Rodzinny elektryczny pojazd ma szansę na sukces. Jest przestronny, nowoczesny pod względem designu i wyposażenia. W atrakcyjnej cenie będzie świetną opcją dla szerokiej gamy klientów.
źródło: CNEVPOST