Czesi przeszli samych siebie Skodą Kodiaq Sportline
Druga odsłona Skody Kodiaq postrzegana jest jako atrakcyjna opcja w modnym segmencie SUV. Odkąd pojawiła się w połowie ubiegłego roku, jest jednym z najważniejszych SUV-ów na rynku europejskim. zawdzięcza to swojej konstrukcji, funkcjonalności i wyposażeniu. Czesi postarali się, by Kodiaq miał wszystko co uczyni go prawdziwym liderem segmentu. Brakowało jednak wariantu sportowego „Sportline”, takiej jaką ma na przykład Karoq.
Ze względu na to, że model oferowany jest z wcześniej niewystępującą wersją mechaniczną plug-in PHEV, to nowa sportowa wersja może pomóc Czechom podnieść poprzeczkę sprzedaży. Na początek Skoda oferuje ją w Niemczech, ale nie ma wątpliwości, że trafi do oferty w innych europejskich krajach.
Jak należało się spodziewać, Kodiaq Sportline wyróżnia się pod względem wizualnym. Czesi zadbali o czarne detale nadwozia tj. krawędzie osłony chłodnicy z satynowym wykończeniem, obudowy lusterek wstecznych, ramy okien z boku, czy relingi.
Podobna wyjątkowa oprawa znalazła się we wnętrzu SUV-a, które jest bardziej luksusowe. Na przykład prawą część deski rozdzielczej i środkowy podłokietnik pokryto materiałem podobnym do Alcantary i ozdobiono podwójnymi przeszyciami.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to jest ono kompletne już w standardzie i obejmuje m.in.:
– asystenta głosowego Laury z ChatGPT,
– system nagłaśniający „Kanton”,
– sportowe podgrzewane elektryczne fotele przednie z funkcją pamięci i zintegrowanymi zagłówkami,
– reflektory Matrix LED z dynamiczną animacją i doświetlaniem zakrętów oraz tylne światła LED,
– adaptacyjne podwozie „DCC Plus” i progresywny układ kierowniczy,
– wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą,
– 19-calowe felgi aluminiowe w stylu „Trisuli”,
– 10-calowa tablica przyrządów „Digital Cockpit Plus” i 10-calowy cyfrowy ekran informacyjno-rozrywkowy,
– indukcyjną stację szybkiego ładowania dwóch smartfonów z chłodzeniem.
Topowy SUV Skody teraz bardziej sportowy
Jeśli chodzi o mechanikę, to czeski SUV Kodiaq Sportline dysponuje wszystkimi dostępnymi do tej pory opcjami, z silnikiem benzynowym 1,5 TSI o mocy 150 KM, hybrydą typu plug-in o zasięgu ponad 120 km oraz silnikiem wysokoprężnym o mocy 150 i 193 KM.
Czesi potwierdzili, że nowe wykończenie można otrzymać w wersji dla 7 osób. Minusem jest fakt, że nie będzie w nim dostępna mechanika hybrydowa PHEV. Taką przewidziano jedynie dla wersji 5-osobowych Skody Kodiaq Sportline.
Jeśli chodzi o ceny w Niemczech, to w zależności od konfiguracji zaczynają się od 46 490 euro (ok. 197 872 zł) za model z silnikiem 1,5 TSI mHEV DSG 7v. Kończą się zaś na kwocie 54 200 euro (230 688 zł). Tyle trzeba zapłacić za Skodę Kodiaq Sportline z silnikiem 2.0 TDI napędem 4×4 i automatyczną skrzynią biegów DSG.