Tak wygląda nowy BYD Song L DM-i
Jeszcze przed premierą nowego kompaktowego hybrydowego SUV-a BYD pokazał serię oficjalnych zdjęć nadchodzącego modelu. Należy on do rodziny Dynasty i sądząc po wyglądzie, ma wiele wspólnego z modelem Qin L.
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość BYD Song L DM-i wynoszą odpowiednio: 4780/1898/1670 mm. Rozstaw osi mierzy 2782 mm, co oznacza, że to SUV średniej wielkości.
Zaprojektowany w najnowszym stylu producenta rodzinny model sprawia wrażenie masywnego. Z przodu ostre reflektory łączą się z przednią sześciokątną osłoną chłodnicy. Całości dopełniają chromowane elementy dekoracyjne i duże wloty powietrza po bokach. Maska z wybrzuszoną linią żeber z obu stron może poprawić wydajność aerodynamiczną modelu.
Patrząc na model z boku, nie sposób oprzeć się wrażeniu luksusu nowego SUV-a. Jest on stosunkowo prosty, z opadającą talią i dekoracyjnym słupkiem D. Wyposażony z czarne nadkola, ukryte klamki i srebrne wykończenia manifestuje obecność nowoczesnych technologii.
Jeśli chodzi o projekt tylnej części nadwozia to oprócz specyficznej konstrukcji spojlera, widzimy przelotowy pasek świetlny w stylu „chińskiego węzła”, który prezentuje spektakularny efekt wizualny.
Oczekuje się, że nowy SUV będzie oferowany w cenie od 81 000 do 98 000 zł
Nieco większy niż BYD Song PLUS DM-i model nie doczekał się jeszcze szpiegowskich zdjęć wnętrza. Dlatego możemy jedynie teoretyzować, że otrzyma trójramienną wielofunkcyjną kierownicę, pełną tablicę przyrządów LCD, obrotowy, pływający centralny ekran sterujący i elektroniczną skrzynię biegów.
Jeśli chodzi o moc, to z dostępnych informacji wynika, że BYD Song L DM-i otrzyma ten sam system DM piątej generacji, co Qin L. To rozwiązanie mechaniczne przewiduje połączenie silnika benzynowego o pojemności 1,5 l i silnika elektrycznego. Ten pierwszy ma maksymalną moc 74 kW, a silnik elektryczny 160 kW. Jeśli chodzi o pojemność akumulatora, to wyniesie 18,316 kWh i 26,593 kWh.
W efekcie zasięgi w trybie wyłącznie elektrycznym wyniosą odpowiednio 91 km i 128 km (WLTC). Co ważne, zużycie paliwa w przypadku utraty mocy wynosi odpowiednio 4,95 l/100 km i 4,98 l/100 km.
BYD przyjmuje strategię, która stawia na wydajność energetyczną ponad ekstremalną wydajność. Nadchodzący SUV z ceną od 15 000 do 180 000 juanów pod tym względem może nie mieć wielu konkurentów. Jeśli trafi do Europy, tak jak BYD Seal U DM-i będzie bardzo trudnym rywalem dla znanych marek, w tym Toyoty.
źródło: Sohu, Autohome