Volkswagen Magotan debiutuje w nowej odsłonie w Chinach
W dniu 9 lipca oficjalnie wprowadzono na rynek chiński nowego sedana Magotan firmy FAW-Volkswagen. Nowy chiński „Passat” ma nowy przeprojektowany wygląd, nowe wnętrze oraz inteligentne rozwiązanie napędowe DJI.
Na przodzie nowego Magotana zastosowano reflektory matrycowe. Wykorzystują one technologię IQ.LIGHT i mają konstrukcję przelotową zintegrowaną z osłoną chłodnicy. Nastrojowe światła LED typu przelotowego na przedniej osłonie chłodnicy tworzą integralny pasek świetlny z reflektorami i światłami do jazdy dziennej. Są teraz wzbogacone o dodatkowe elementy tj, podświetlane diodami logo Volkswagena. To daje spektakularny efekt wizualny po zmierzchu.
Tylne światła typu przelotowego umieszczone z tyłu samochodu wykorzystują ultraczerwoną diodę LED jako źródło światła. Ponadto logo VW pośrodku, jak widać na zdjęciach, można podświetlić.
Bok nowego Magotana ma podwójną linię nadwozia w górnej i dolnej części. Obszar słupka C zaprojektowano z niezależnymi małymi szybami bocznymi. Jeśli chodzi o wielkość, to nowy Magotan jest o 124 mm większy niż poprzednik. Teraz jego długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4990 mm/1854 mm/1487 mm. Rozstaw osi wynosi nadal 2871 mm, a pojemność bagażnika wynosi 508 litrów.
Konstrukcja nadwozia „kaczy ogon” wydłuża linię chińskiego „Passata”. To plus aluminiowe felgi w rozmiarach 17/18/19-cali podkreśla sportowy charakter Magotana. Jakie zmiany zaszły w obszarze mechaniki i technologii?
Magotan ukrywa wydech, a odkrywa nowe moce inteligentnych technologii
Jeśli chodzi o moc, to nowy chiński „Passat” w sedanie oferuje silniki benzynowe turbo o dużej mocy 1,5 T i 2,0 T. Silnik 1.5T dysponuje mocą maksymalną 160 KM (118 kW) i maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. Drugi z nich 2.0T dysponuje mocą maksymalną 220 KM (162 kW), a maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm.
Obie wersje silnikowe współpracują z 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem w czterech trybach jazdy. Konstrukcja podwozia to przednie zawieszenie wielowahaczowe z kolumnami MacPhersona. Ponadto wydech w nowym modelu jest ukryty.
Wystrój wnętrza jest prosty i spójny ze stylem Volkswagena. Dodano jednak więcej elementów technologicznych. W nowym Magotanie zastosowano zawieszany centralny ekran kontrolny, podobny do tego z rodzinnego modelu ID. Oferuje 10,25-calowy panel wskaźników LCD i 15-calowy centralny ekran sterowania. Sterowanie klimatyzacją i głośnością multimediów jest dotykowe.
Ekran pasażera służy do rozrywki, odtwarzania muzyki online, wideo, połączenia Bluetooth, obsługi bezprzewodowych hotspotów itp. Magotan z najwyższej półki dysponuje wyświetlaczem przeziernym, przednimi i tylnymi siedzeniami z funkcją wentylacji, ogrzewania i masażu, a także systemem dźwiękowym Harman Kardon. Konfiguracje z wyższej półki uwzględniają w wyposażeniu także panoramiczny dach otwierany elektrycznie oraz ekran sterujący tylnymi, klimatyzowanymi siedzeniami.
Nowy Magotan otrzymał inteligentne wspomaganie jazdy DJI IQ.Pilot. Obejmuje ono takie funkcje, jak adaptacyjny tempomat, utrzymywanie pasa ruchu, zmiana pasa, pomoc na skrzyżowaniach dróg itp. System zbiera informacjeo warunkach drogowych, opierając się głównie na kamerach i radarach. Uzyskując inteligentne funkcje, sedan korzysta ze wspomagania jazdy na poziomie L2+.
Kultowy sedan musi się zmierzyć z chińską konkurencją
Nowy chiński „Passat ” zaprezentowany w Azji łączy „nowe i stare pod jednym dachem”. Czy strategia sprzedaży poprzez wprowadzenie chwalonego Magotana z nowymi technologiami przyniesie zamierzony efekt? Na odpowiedź na to pytanie przyjdzie nam poczekać.
Ceny nowego sedana Volkswagena w Chinach zaczynają się od 179 900 juanów, co wynosi odpowiednio niecałe 98 000 zł. Najdroższa wersja to wydatek 246 900 juanów, czyli nieco ponad 133 000 zł. Nie jest tajemnicą, że gdyby taki sedan pojawił się w ofercie w Polsce i z takim cennikiem mógłby liczyć na zainteresowanie klientów. To pomimo tego, że świecące logo mogłoby nie uzyskać aplauzu, tak jak ma to miejsce w Chinach.
źródło: Yiche