Nie tylko rajdowa Puma w parku serwisowym Rajdu Polski
Ford jest zaangażowany w rajdy już od lat 70′ XX w. Obecnie to właśnie Ford Puma stanowi bazę dla wyczynowej konstrukcji, która rywalizuje w topowej kategorii w WRC. Obecnie w najważniejszych mistrzostwach tej dyscypliny motorsportu w użyciu jest hybryda plug-in Ford Puma Rally1 Hybrid. W szczytowym momencie moc auta przekracza 500 KM. W ten weekend kibice mogli podziwiać to auto m.in. podczas Rajdu Polski. Na Mazury pofatygował się sam Malcolm Wilson, założyciel M-Sportu, czyli wieloletniego partnera Forda w sportach motorowych.
– To fantastyczne, że mogę po raz kolejny być w tym miejscu i brać udział w rywalizacji podczas Rajdu Polski. Ostatni raz byliśmy tutaj w 2017 roku. W 2009 roku rajd ten został po raz pierwszy rundą WRC i wtedy też odnieśliśmy wielki sukces startując naszym Fordem Focusem RS WRC – powiedział Malcolm Wilson, dyrektor zarządzający M-Sport Ltd.
Nowa odsłona Forda Pumy pojawiła się w pewnym momencie w strefie serwisowej ekipy M-Sport Ford World Rally Team. Dla wielu kibiców była to niespodzianka, gdy tuż obok wyczynowych aut kategorii Rally1 pojawiła się cywilna odmiana Pumy. Ta cieszyła sporym zainteresowaniem m.in. gwiazd WRC. Chętnie sfotografował się z nią lider zespołu Adrien Fourmaux, który na co dzień jeździ właśnie Fordem Pumą w wersji ST.
– Na co dzień jeżdżę właśnie Fordem Pumą, który daje mi dużo radości z jazdy. Dzisiaj podczas Rajdu Polski zasiadam za kierownicą rajdówki Pumy Rally1 – powiedział Adrien Fourmaux, kierowca zespołu M-Sport.
Jakie konfiguracje obejmuje nowy SUV?
Nowy Ford Puma dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: Titanium, ST-Line, ST-Line X oraz ST. Klienci mogą wybrać różne kofiguracje wielokrotnie nagradzanego silnika 1.0 EcoBoost z systemem miękkiej hybrydy. Dzięki temu auto charakteryzuje się dużą dynamiką, a zarazem dość niskim spalaniem.
1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM jest dostępny zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Powershift. Puma jest dostępna także w znacznie mocniejszej wersji o mocy 155 KM – dostępnej tylko z automatyczną przekładnią.
Najbardziej zaawansowaną odmianą jest usportowiony Ford Puma ST z jednostką 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 170 KM i przekładnią Powershift. Model ten może się pochwalić przyspieszeniem od 0 do 100 km/h wynoszącym 7,4 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym według metodologii WLTP to jedynie 6 litrów na 100 km.
Samochód oferuje 456 litrów przestrzeni bagażowej z 80-litrowym MegaBoxem pod podłogą bagażnika. To naprawdę imponujący wynik w najpopularniejszym teraz segmencie B-SUV.