Nowy SUV za 94 900 zł zaprezentowany podczas jednego z największych wydarzeń w Polsce. Ma ogromną przestrzeń bagażową

Nowy SUV Ford Puma w odmianie na 2024 r. został zaprezentowany w wyjątkowym miejscu. Popularny model pojawił się podczas ORLEN 80. Rajdu Polski, czyli tegorocznej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). B-SUV kosztujący w aktualnej promocji od 94 900 zł trafił do strefy serwisowej ekipy M-Sport Ford World Rally Team tuż obok wyczynowych ponad 500-konnych wersji Ford Puma Rally1 Hybrid.

Ford Puma 2024 / Rajd Polski / WRC / nowy SUV
Podaj dalej

Nie tylko rajdowa Puma w parku serwisowym Rajdu Polski

Ford jest zaangażowany w rajdy już od lat 70′ XX w. Obecnie to właśnie Ford Puma stanowi bazę dla wyczynowej konstrukcji, która rywalizuje w topowej kategorii w WRC. Obecnie w najważniejszych mistrzostwach tej dyscypliny motorsportu w użyciu jest hybryda plug-in Ford Puma Rally1 Hybrid. W szczytowym momencie moc auta przekracza 500 KM. W ten weekend kibice mogli podziwiać to auto m.in. podczas Rajdu Polski. Na Mazury pofatygował się sam Malcolm Wilson, założyciel M-Sportu, czyli wieloletniego partnera Forda w sportach motorowych.

Ford Puma 2024 / Rajd Polski / WRC / Malcolm Wilson
fot. Ford

To fantastyczne, że mogę po raz kolejny być w tym miejscu i brać udział w rywalizacji podczas Rajdu Polski. Ostatni raz byliśmy tutaj w 2017 roku. W 2009 roku rajd ten został po raz pierwszy rundą WRC i wtedy też odnieśliśmy wielki sukces startując naszym Fordem Focusem RS WRC – powiedział Malcolm Wilson, dyrektor zarządzający M-Sport Ltd.

Nowa odsłona Forda Pumy pojawiła się w pewnym momencie w strefie serwisowej ekipy M-Sport Ford World Rally Team. Dla wielu kibiców była to niespodzianka, gdy tuż obok wyczynowych aut kategorii Rally1 pojawiła się cywilna odmiana Pumy. Ta cieszyła sporym zainteresowaniem m.in. gwiazd WRC. Chętnie sfotografował się z nią lider zespołu Adrien Fourmaux, który na co dzień jeździ właśnie Fordem Pumą w wersji ST.

Ford Puma 2024 / Rajd Polski / WRC / Adrien Fourmaux
fot. Ford

Na co dzień jeżdżę właśnie Fordem Pumą, który daje mi dużo radości z jazdy. Dzisiaj podczas Rajdu Polski zasiadam za kierownicą rajdówki Pumy Rally1 – powiedział Adrien Fourmaux, kierowca zespołu M-Sport.

Jakie konfiguracje obejmuje nowy SUV?

Nowy Ford Puma dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: Titanium, ST-Line, ST-Line X oraz ST. Klienci mogą wybrać różne kofiguracje wielokrotnie nagradzanego silnika 1.0 EcoBoost z systemem miękkiej hybrydy. Dzięki temu auto charakteryzuje się dużą dynamiką, a zarazem dość niskim spalaniem.

1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM jest dostępny zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Powershift. Puma jest dostępna także w znacznie mocniejszej wersji o mocy 155 KM – dostępnej tylko z automatyczną przekładnią.

Ford Puma ST-Line / SUV
fot. Ford

Najbardziej zaawansowaną odmianą jest usportowiony Ford Puma ST z jednostką 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 170 KM i przekładnią Powershift. Model ten może się pochwalić przyspieszeniem od 0 do 100 km/h wynoszącym 7,4 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym według metodologii WLTP to jedynie 6 litrów na 100 km.

Samochód oferuje 456 litrów przestrzeni bagażowej z 80-litrowym MegaBoxem pod podłogą bagażnika. To naprawdę imponujący wynik w najpopularniejszym teraz segmencie B-SUV.

Przeczytaj również