Gwiazdorski SUV BYD doczeka się rywala. Użyje podwójnego napędu, by ukraść mu klientów

Chiński gigant BYD ma w ofercie wiele ciekawych modeli. Klienci w Europie mogą znaleźć wśród nich alternatywę dla modeli koncernu Volkswagena, czy Hyundaia w modnym segmencie SUV. BYD Seal U dostał już nawet polską specyfikację, a kiedy pojawi się cennik, znacząco utrudni sprzedaż rywalom. Ciężko będzie znaleźć mu godnego przeciwnika, jednak takiego nie zabraknie w Chinach

SUV Wuling Starlight S
Podaj dalej

SAIC odkrywa szczegóły nowego SUV-a, który zadebiutuje w sierpniu

Jeśli chodzi o polski rynek, to gwiazdorski SUV BYD Seal U nie musi się martwić o konkurenta, który pokona go cennikiem i technologiami. Inaczej jest na rodzimym rynku producenta, gdzie niedawno spółka joint venture SAIC-GM-Wuling (SGMW) opublikowała więcej zdjęć nadwozia i wnętrza swojego Wuling Starlight S. Pozycjonowany jako „duży SUV do codziennego użytkowania” wjedzie na rynek z podwójnym napędem: BEV i PHEV. Co więcej o nim wiadomo?

Będzie to pierwszy nowy, SUV Wulinga o podwójnym napędzie i drugi model oparty na platformie Tianyu D firmy SGMW. Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość nowego samochodu wynoszą odpowiednio 4745/1890/1680 mm, a rozstaw osi wynosi 2800 mm. W związku z tym gabarytowo jest blisko modelu BYD Song PLUS DM-i (Seal U).

Jeśli chodzi o wygląd, to Starlight S stylistycznie zaprojektowano w stylu rodziny modelowej Starlight. Tylne światła nawiązują kształtem do gwiazdy tak jak i przednie światła do jazdy dziennej. Dodatkowy efekt podkreślają kierunkowskazy w kształcie gwiazdy oraz konstrukcja przodu obejmująca zamkniętą osłonę chłodnicy i reflektory w kształcie ramion gwiazdy. Producent dodatkowo wyposażył model w dwukolorowe pięcioramienne koła. Patrząc na model z boku, widzimy, że przyjmuje on wygląd sportowego SUV-a i ma tradycyjne klamki. Ponadto szyby, nadkola i listwy progowe nowego SUV-a przyciemniono i ozdobiono chromowanymi listwami ozdobnymi.

SUV SAIC Wuling Starlight S
Wuling Starlight S widok wnętrza fot. Autohome

Czym chiński gigant zamierza skusić klientów na wymagającym rynku?

Wiadomo, że nowy samochód spółki joint venture SAIC-GM-Wuling skorzysta w dwóch wariantów napędu. Pierwszy PHEV to konkretnie hybrydowy układu plug-in Lingxi firmy SGMW, składający się z wolnossącego silnika o pojemności 1,5 l i silnika elektrycznego. Moc tego pierwszego nie jest jeszcze znana. Dostępne będą dwie opcje akumulatorów o pojemności 9,5 kWh i 20,5 kWh, co odpowiada zasięgowi na napędzie elektrycznym odpowiednio 43 km i 90 km. Wersję w 100% elektryczną BEV ma napędzać pojedynczy silnik elektryczny o mocy 150 kW z akumulatorem LFP.

Wuling Starlight S trafi do oferty w czterech wersjach kolorystycznych nadwozia: Star White, Interstellar Blue, Star Grey i Star Gold. Jeśli chodzi o wnętrze, to przewidziano trzy wersje kolorystyczne: Light Sand, Dark Black i Coconut Brown. Stylową konsolę środkową, podłokietniki i tapicerkę drzwi owinięto miękką skórą i ozdobiono drewnopodobnymi elementami.

W kokpicie króluje duży ekran centralnego sterowania oraz dwuramienna wielofunkcyjna kierownica, które podkreślają obecność technologii na pokładzie. Wiadomo, że samochód wyposażono w inteligentne sterowanie głosowe i różnorodne aplikacje. Pod konsolą środkową znajduje się fizyczny obszar przycisków klimatyzacji.

Po wprowadzeniu na rynek Wuling Starlight S będzie konkurować z BYD Song Plus DM-i (Seal U). To bardzo oczekiwany na polskim rynku SUV, o którego możliwościach pisaliśmy tutaj. W europejskim katalogu BYD Seal U DM-i przejeżdża ok. 80 km w trybie elektrycznym. Jeśli SAIC uda się pobić konkurenta technologią i ceną, to przynajmniej w Chinach będzie dzierżył zwycięską kartę.

SUV Wuling Starlight S spółki jv SAIC
Wuling Starlight S fot. Autohome
Wuling Starlight S fot. Autohome
Wuling Starlight S fot. Autohome

źródło: Autohome, Mandianev

Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

Przeczytaj również