Dlaczego ten Diesel budzi takie zainteresowanie?
Mówiąc o zmianie samochodu zdecydowana większość Polaków ma na myśli zakup auta używanego. Ten wskaźnik różni się w zależności od grupy wiekowej, stopnia wykształcenia, czy też zarobków, natomiast w konkretnych grupach nawet 94% Polaków wybierze auto używane. Zakup nowego samochodu dla większości z nas jest absolutnie nieosiągalny. Jeśli najtańszy nowy model kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotych, tak naprawdę mało kto jest sobie w stanie na niego pozwolić. Przy tych nieco bardziej atrakcyjnych modelach musimy liczyć się z wydatkiem w okolicach 100 tysięcy złotych. Nowe auta są coraz droższe i nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał się zmienić.
Jeśli chodzi o te auta używane, to kierują nami różne czynniki. Wiele zależy od tego, czy samochodem podróżujemy sami, czy też z całą rodziną. Od tego, czy chcemy zainwestować w dobry, nowszy model, czy też najważniejsza jest dla nas cena, spalanie i ogólnie rozumiana oszczędność. Przy rosnących kosztach życia wielu Polaków decyduje się na auta starsze, ale sprawdzone. Takie, które są stosunkowo tanie, wciąż dobrze wyglądają, ale jednocześnie mają niskie spalanie i w miarę dobre osiągi. Takich aut na rynku wtórnym jest sporo.
Spalanie na poziomie 4 litrów
Renault Clio II to samochód, który wciąż wygląda dosyć dobrze. Co ciekawe, te samochody przez swój sportowy charakter wciąż widywane są na odcinkach specjalnych w rajdach samochodowych. Jednak wiele tych aut wciąż jeździ po drogach – widujemy je niemal codziennie. Swego czasu taki samochód był marzeniem wielu osób. Zgrabny, sportowy hatchback mógł… i w zasadzie, to nadal może się podobać. Jeśli chodzi o oszczędności, to króluje model 1.5 DCI z silnikiem typu Diesel. Dlaczego?
Modele 1.5 DCI były dostępne w trzech wariantach z mocą od 65 do 100 koni mechanicznych. Popularna, 65-konna wersja cechuje się niskim spalaniem paliwa. Jest to średnio 4,3 l w cyklu mieszanym i 3,7 l na trasie. Spalanie w wersji 80-konnej nie różni się jakoś bardzo. Według „Autocentrum” jest to 4,2 l w cyklu mieszanym i 3,7 l w trasie. Generalnie można założyć, że w przypadku 1,5 DCI średnie spalanie to około 4 litrów paliwa typu Diesel na 100 przejechanych kilometrów. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 48 litrów w cyklu mieszanym przejedziemy ponad 1100 kilometrów.
Doskonały wybór?
W gruncie rzeczy mówimy zatem o świetnym wyborze. Bardzo korzystne wyniki spalania, zadowalająca moc i osiągi, ładny, sportowy wygląd. A co z ceną? No właśnie – tutaj robi się nawet lepiej. Na popularnych stronach z ogłoszeniami znajdziemy takie auta za mniej, niż 5 tysięcy złotych. Jest to zatem opcja bardzo budżetowa i z całą pewnością pomoże w zadbaniu o domowy budżet. Oczywiście mowa tutaj o modelach, których wiek oscyluje w granicach 20 lat. Natomiast cena na poziomie 5 tysięcy złotych za sprawne i oszczędne auto „do pracy” wydaje się jak najbardziej uczciwa.
Zdjęcie wyróżniające: Ahmet Kayserili / Pixabay