Japoński SUV teraz inteligentniejszy i wygodny w obsłudze
Wszystko jest gotowe, aby nowe Suzuki Vitara mogło pojawić się u dealerów w Europie. Kultowy SUV Japończyków dostał już pierwsze cenniki m.in. we Włoszech i Hiszpanii.
Odnowiony model przeszedł małe, ale ważne przemeblowanie. Debiutuje odświeżony technologicznie i z nową listą systemów wspomagających prowadzenie. Suzuki Vitara jest teraz także bardziej cyfrowe i połączone z siecią. Co ważne pojawia się z mechaniką hybrydową, by być bardziej eko. W związku z tym zyskuje sporo wobec swoich licznych konkurentów w segmencie B-SUV.
Jeśli chodzi o design, to zauważalne zmiany zobaczymy z przodu modelu. SUV ma teraz nowe reflektory, zderzak i grill w technologii Full LED. Tył także przeszedł drobne zmiany konstrukcyjne. Nowy spojler jest teraz większy. Vitarę można mieć także w nowej opcji dwukolorowej z czarnym dachem i lakierem Pearl Sphere Blue na nadwoziu. Do gamy barw dodano także lakier Titan Grey Metallic.
Jeśli chodzi o wnętrze, to nowa Vitara dostaje nowy system informacyjno-rozrywkowy z 9-calowym ekranem dotykowym. System multimedialny obsługuje nawigację, rozpoznawanie głosu, kamerę cofania oraz zapewni łączność bezprzewodową za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Ponadto japoński SUV, dzięki aplikacji mobilnej Suzuki Connect, pozwala na więcej zdalnej kontroli pojazdu z wykorzystaniem szerokiej gamy usług online. Kierowcy na przykład sprawdzą, czy zaparkowany ma włączone światła, czy jest otwarty, albo gdzie jest zaparkowany.
Kultowe Suzuki Vitara teraz z nowymi systemami już od 20 400 euro
Jeśli chodzi o standardowe wyposażenie, to nowe Suzuki Vitara otrzymuje m.in. bogatą listę systemów wspomagających jazdę. Oprócz tego na liście wyposażenia znajdują się między innymi:
– adaptacyjny tempomat,
– asystenci zjazdu i podjazdu (w wersjach 4×4),
– system bezkluczykowy,
– automatyczna klimatyzacja,
– reflektory Full LED,
– felgi aluminiowe.
Na liście systemów wspomagających kierowcę jest system DSBS II (Dual Sensor Brake Support) drugiej generacji, który obejmuje:
– predykcyjną kontrolę hamowania z wykrywaniem pieszych, rowerów i motocykli,
– ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu,
– ostrzeganie przed zmęczeniem,
– asystentów: świateł drogowych, zmiany pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, utrzymania pasa ruchu, monitorowania kierowcy i inteligentnej kontroli prędkości.
Jeśli chodzi o mechanikę, to w nowym Suzuki Vitara 2024 są do wyboru dwa silniki hybrydowe. To 48-woltowe lekkie wersje hybrydowe (MHEV) z 1,4-litrowym silnikiem benzynowym Boosterjet o mocy 129 KM, albo bardziej wydajne samoładujące się wersje hybrydowe (HEV) o mocy 116 KM. Te jednak pojawią się w cennikach w późniejszym terminie. Obydwa silniki można wybierać z napędem na przednie koła i napędem 4×4 AllGrip.
Japoński SUV we włoskim cenniku startuje z ceną obejmującą rabat w wysokości 20 400 euro. Tyle trzeba zapłacić za wersję COOL z napędem na przednie koła. Na nowego japońskiego SUV-a z napędem na cztery koła trzeba wydać nieco więcej, bo 23 400 euro. To odpowiednio nieco ponad 88 000 zł i 102 000 zł. Cennik w Hiszpanii staruje od 24 500 euro za wersję podstawową z napędem 2WD i 27 560 euro z napędem 4×4.
W polskim cenniku znajdziemy na razie odchodzące Suzuki Vitara, które w promocji z najbogatszej wersji 4×4 1.5 DualJet Hybrid Elegance Sun kosztuje 135 900 zł. Prawdopodobnie tak, jak w innych krajach nowy SUV pojawi się w trzech opcjach wyposażenia do wyboru.