SUV z Polski w Polsce
Alfa Romeo od lat docenia uczestników zlotu ForzaItalia.pl, dokonując tam wielu polskich premier. Na eventach miłośników włoskiej motoryzacji odbyła się krajowa premiera Alfy Romeo Giulii GTAm (3 lata temu) czy SUV-a Tonale (2 lata temu). W zeszłym roku uczestnicy wydarzenia mogli zobaczyć na własne oczy odświeżone modele Giulia i Stelvio, czyli wersje po liftingu.
W tym roku zorganizowano prezentację nowej Alfy Romeo Junior. SUV z Polski będzie oferowany w wersjach hybrydowych (od 129 600 zł) oraz w pełni elektrycznych (od 173 200 zł). Zelektryfikowana wersja spalinowa zaoferuje do miejskiego SUV-a moc 136 KM, a wersja na prąd 156 KM i zasięg ponad 400 km. Topowa wersja Veloce zapewni sportowe doznanie dzięki mocy 240 KM.
Warto przypomnieć, że pierwotnie model miał nazywać się Milano. Już po oficjalnej premierze zablokowali to jednak Włosi, gdy potwierdziło się, że produkcja trafi do polskiej fabryki Stellantis. Zgodnie z włoskim prawem produkty o włoskobrzmiących nazwach lub symbolice nie mogą być produkowane poza Italią. O egzekwowaniu tego prawa przekonaliśmy się ostatnio w przypadku mikrosamochodu Fiat Topolino, montowanego w Maroku.
Alfy Romeo zdominowały zlot
Wracając do zlotu ForzaItalia.pl, w tym roku zainteresowanie przerosło oczekiwania organizatorów. Limit 420 miejsc dla załóg chcących uczestniczyć w evencie wyczerpano w niecałą dobę. Pozostali musieli być co najwyżej widzami. Pod Pałacem Rozalin zgromadzono wiele legend włoskiej motoryzacji. Co ciekawe, aż połowa zgłoszonej floty to były auta marki Alfa Romeo. Nie zabrakło unikatowych klasyków, czyli przykładowo Alfy Romeo Giulii Sprint Speciale z 1965 r. Pojawiło się też sporo innych Giulii z lat 60′, ale i odmian GT 1600 z lat 70′ XX w.
W komunikacie podsumowuącym zlot czytamy: „W konkursie elegancji pojazdem zlotu został Iso Rivolta S4, a wyróżnienie trafiło do właściciela repliki Abartha OT 1000. Publiczności z kolei do gustu najbardziej przypadła Alfa Romeo 145. Załogą zlotu, która najlepiej wpisała się w klimat imprezy, okrzyknięto panów z Alfy Romeo Alfetta GTV, a dodatkowe wyróżnienie trafiło do kierowcy Fiata Pandy 4×4. Na pikniku nie mogło zabraknąć prawdziwie włoskich przysmaków, od antipasti po rzymską pizzę, przygotowaną specjalnie dla gości przez gastronomię Pałacu Rozalin. Uczestnicy mogli brać w licznych atrakcjach jak rajd turystyczny, wykłady, spotkanie z Maciejem Ziemkiem, jurorem Car Of The Year, konkursy wiedzy o Włoszech i apenińskiej myśli motoryzacyjnej.”