Kiedyś segment A, dziś miejski SUV
Jeszcze do niedawna model Aygo plasował się w segmencie A, czyli najmniejszych aut osobowych. Trzecia generacja oznaczała rewolucję, ponieważ model kontynuuje swoją historię już jako miejski SUV. Od poprzedników odróżnia się m.in. nazwą, bo obecnie jest to już Toyota Aygo X, która mimo większych gabarytów, nadal pozostaje względnie małym crossoverem.
Jego miejskie przeznaczenie determinuje nie tylko rozmiar, ale i silnik. Pojazd oferowany jest tylko z 1-litrowym silnikiem benzynowym VVT-i o mocy zaledwie 72 KM. Wersja z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów i systemem Start&Stop zużywa tylko 4,8 l/100 km. Automat Multidrive S ma niemal identyczne parametry (4,9 l/100 km). Podawanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w przypadku tego modelu wydaje się bezcelowe, ale da się to zrobić w niecałe 15 sekund.
Niska cena i niezłe wyposażenie
W czerwcu Toyota oferuje duży, bo wynoszący 6 tys. zł rabat na model Aygo X. Miejski SUV z manualną skrzynią i w podstawowej wersji wyposażenia Comfort kosztuje tylko 64 900 zł. W tej cenie mamy m.in. kamerę cofania z liniami pomocniczymi widocznymi na 9-calowym ekranie dotykowym. Z jego poziomu połączymy się bezprzewodowo ze smartfonem przez Android Auto lub Apple CarPlay. Nie brakuje portu USB-C czy systemu Bluetooth.
Niżsi kierowcy mogą też manualnie wyregulować wysokość fotela. Dodatkowo kierownica jest obszyta skórą, a gałka dźwigni zmiany biegów ma chromowane wykończenie. W standardzie są też welurowe dywaniki, a także analogowy prędkościomierz z obrotomierzem. Już w tej wersji auto prezentuje się okazale z zewnątrz na 17-calowych felgach aluminiowych.
Wsparcie dla kierowcy oferują systemy bezpieczeństwa Toyota T-MATE, które nawet w podstawowej wersji Comfort a system wczesnego reagowania PCS z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów. Miejski SUV za 64 900 zł rozpoznaje nawet znaki drogowe, a w razie czego ma automatyczne powiadamianie służb ratunkowych przez system eCall.