Nowy Alfa Romeo Junior na początek z dwoma specyfikacjami
Włoski SUV jeszcze zanim się pojawił w cennikach, wywołał sporo zamieszania. Jego wejście na rynek poprzedzała zmiana nazwy z Milano na Junior, którą na Stellantis wymusił włoski rząd. Nie jest tajemnicą, że spór o włoskie detale w pojazdach produkowanych poza Italią dotyczył później także innych modeli. Dobra wiadomość jest taka, że na tę chwilę wydaje się, że napięcie pomiędzy dwiema stronami konfliktu znacznie opadło.
Alfa Romeo z domu Milano a za granicą Junior ma już polski cennik i trzeba powiedzieć, że wygląda on kusząco. Model podstawowy z napędem hybrydowym, który jest preferowaną opcją w Polsce, nazywa się po prostu Ibrida 136. Bogatsza wersja specjalna nazywa się zaś Ibrida 136 Speciale.
W związku z tym, że kompaktowego SUV-a oferuje się obecnie w edycji premierowej, to posiada on na wyposażeniu m.in.:
– system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym,
– pojemny bagażnik z elektrycznie otwieraną klapą,
– reflektory projektorowe Full LED Matrix,
– system półautomatycznego parkowania.
Producent zadbał także o najwyższej jakości wykończenie wnętrza i 17’calowe felgi aluminiowe Diamond Cut.
Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo
Włoski SUV to mocny rywal Peugeota 2008 ciekawszy pod każdym względem
Jeśli chodzi o układ napędowy, to Alfa Romeo Junior Ibrida wyposażono w zaawansowany napęd hybrydowy. Składa się on z wydajnego 3-cylindrowego silnika VGT o poj. 1,2 litra, który generuje 136 KM mocy i 230 Nm momentu obrotowego oraz 48-woltowego silnika elektrycznego o mocy 21 kW. Całość współpracuje z 6-stopniową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów (DCT), zapewniająca wydajny rozkład mocy i płynną zmianę biegów.
Napęd elektryczny – Junior Ibrida posiada funkcje, które działają wyłącznie przy wykorzystaniu napędu elektrycznego podczas jazdy z niską prędkością lub w trakcie parkowania. Dodatkowo kompaktowy SUV podczas zwalniania potrafi odzyskiwać energię kinetyczną, która w przeciwnym razie zostałaby stracona.
Biorąc pod uwagę, że Alfa Romeo Junior dzieli platformę e-CMP z Peugeotem, a także innymi znanymi modelami, takimi jak Jeep Avenger , Fiat 600e i Opel Mokka to wypada ona znacznie korzystniej pod względem ceny, wyposażenia i technologii.
Podstawowa wersja modelu w opcji hybrydowej to wydatek 129 600 zł. Dodatkowo można samochód doposażyć, korzystając z jednego z dwóch pakietów: Premium i Techno Lite. Francuski odpowiednik Peugeot 2008 kosztuje 134 200 zł i wypada mniej interesująco pod względem relacji jakości do ceny. Kwestia designu to rzecz gustu użytkownika, jednak nie można zaprzeczyć, iż Włosi zrobili wszystko by podkreślić sportowy styl modelu.
Bagażnik o pojemności 415 litrów sporo pomieści, zwłaszcza że 3 poziomowa podłoga pozwala go dostosować do własnych potrzeb. Ponadto modny napęd hybrydowy pozwoli zaoszczędzić nie tylko podczas jazdy w mieście, ale także z prędkością poniżej 150 km/h. Czas pokaże, czy i w jakim stopniu dobre ceny i wyposażenie, a zwłaszcza fakt, że jest to naprawdę ciekawy model pod względem designu, wystarczą Alfa Romeo Junior, by podbiła szturmem europejski rynek.