Kompaktowy SUV tańszy o 2 000 zł ma wiele zalet
Nie jest tajemnicą, że poszukujący do miasta bardziej kompaktowego SUV-a znajdą go salonach Volkswagena. Jednak VW T-Cross, aczkolwiek oferowany w bardzo atrakcyjnej cenie podstawowej 87 890 zł, to ma mocnego rywala stawiającego na technologie i przestrzeń za niemal te same pieniądze. To nowy Hyundai Bayon, którego podstawowa wersja kosztuje 87 900 zł.
Jak widać na wstępie, różnica cenowa jest żadna, bo obydwa modele wypadają bardzo korzystnie na tle konkurencji. Volkswagen T-Cross za niewielkie pieniądze wyposażony w silnik benzynowy 1.0 TSI generujący 95 KM jest kuszącą propozycją.
Hyundai Bayon minimalnie droższy, także oferuje pełną gamę wyposażenia i funkcji. To one są jednym z argumentów przemawiających na korzyść koreańskiego miejskiego SUV-a. Co jeszcze jest atutem przemawiającym na korzyść dla tego modelu?
Kompaktowy SUV od Hyundaia, czy od Volkswagena?
Hyundai Bayon ma nieco większe wymiary. Jego długość, wysokość i szerokość wynoszą odpowiednio: 4180 mm/1500 mm/ 1775 mm. Rozstaw osi wynosi zaś 2580 mm.
Fakt, że jest nieco dłuższy i szerszy, ale niższy przemawia na korzyść modelu pod względem aerodynamiki i stabilności. Minimalna pojemność bagażnika wynosi 411 litrów, ale po złożeniu tylnych siedzeń jest to 1205 litrów. To nieco mniej niż oferuje miejski SUV VW T-Cross (1281 l).
Silnik Bayona, benzynowy 1,2 MPI, generuje moc 79 KM i 113 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To mniej niż w modelu VW T-Cross (95KM), ale jednostka charakteryzuje się dobrą wydajnością pozwalającą na spalanie 5,6 litra paliwa na 100 km. Fabrycznie wyposażony w 5-biegową manualną skrzynię biegów i napęd na przednie koła, Bayon osiąga maksymalną prędkość 158 km/h i przyspiesza do setki w 13,5 sekundy. Czyli pod tym względem także nie wypada lepiej od VW T-Cross.
W wersji podstawowej niemiecki model wyposażony w silnik o poj. 1 l w połączeniu z manualną 5-biegową skrzynią przyspiesza do setki w 11,2 sek. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Czy zatem wyposażenie Hyundaia Bayona to będzie jego mocna strona?
Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo
Najnowocześniejsze wyposażenie, kompletne i technologiczne utrudni życie rywalom
Hyundai Bayon bez wątpienia wyróżnia się nowoczesnym designem. Ponadto Koreańczycy oferują swojego SUV-a w standardzie z zaawansowanymi systemami wsparcia kierowcy tj.:
– asystenci: utrzymywania pasa ruchu (LKA), unikania kolizji czołowych (FCA), świateł drogowych (HBA),
– monitorowania uwagi kierowcy(DAW),
– ostrzegania o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA),
– podążania na pasie ruchu (LFA)
– system monitorowania tylnej kanapy (RSA).
Ponadto model w wersji podstawowej oferuje m.in. manualną klimatyzację z nawiewami powietrza z tyłu, tempomat, system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, zgodny z Android Auto i Apple CarPlay. Dodatkowo Hyundai oferuje tylne czujniki parkowania z kamerą cofania, czy system Bluetooth z obsługą komend głosowych.
Lista wyposażenia standardowego jest długa. W rezultacie klienci mogą uznać go za ciekawą opcję dla rywala od Volkswagena. Nowy Bayon nie dość, że ma ciekawszy nowoczesny design, to dzięki zaawansowanym funkcjom zapewnia kierowcom bezpieczeństwo i komfort. Dlatego warto wziąć go pod uwagę, jeśli chodzi o kompaktowego SUV-a do miasta.