SUV o niskich kosztach to będzie nowa broń na Dacie
Plany Dacii na przyszłość zmuszają Citroëna rozważań o sprowadzeniu do Europy SUV-a. Ponadto szykuje Dacii i innym rywalom jeszcze inne niemiłe niespodzianki.
Jest więcej niż jasne, że Citroën jest już marką, która chce rywalizować z Dacią, stosując tę samą startegię niskich kosztów, aby systematycznie przeciwdziałać sukcesowi Rumunów. Dlatego przyszła gama modelowa francuskiej marki wymaga czegoś więcej niż nowych modeli C3 i C3 Aircross.
Francuzi w związku z tym bardzo poważnie rozważają włączenie do swojej oferty trzeciego SUV-a. To Citroen Basalt. to dlatego, że plany Rumunów w przyszłości postawią wysoką poprzeczkę w postaci nowych modeli, które klienci będą chcieli kupić w nadchodzących latach.
Obecne wyniki sprzedaży Citroena w Polsce jasno wskazują, że marka doskonale wpasowała się w trendy na rynku. Dlatego kolejny SUV w jej ofercie nie jest dla Dacii dobrą wiadomością. Wygląda świetnie, jest mocny i komfortowy tyle, że na razie dostępny dla klientów w Indiach i Ameryce Południowej.
Citroën Basalt nie zastąpi modelu C4
Nowy Citroen C3 to najmniejszy SUV, jaki można kupić z logo francuskiej marki. Za kilka miesięcy w ofercie Citroena pojawi się także nowy C3 Aircross. Wszystkie o atrakcyjnym designie, technologii będą i w atrakcyjnej cenie są zachętą dla wielu klientów z mniejszym budżetem.
Kolejny trzeci SUV byłby prawdziwym asem w rękawie francuskiej marki. Citroën Basalt, choć jest to model opracowany specjalnie na rynek brazylijski, stanowi ciekawą opcję wypełnienia luki pomiędzy nowym C3 i C3 Aircross.
Ten ostatni bardzo przemyślany, w opcji pięcio- i siedmiomiejscowej wypełni lukę pozostawioną przez C4. Chociaż model odniósł sukces, to nie jest planowa kolejna odsłona. Polityka Stellantis jest nieco podobna do tej stosowanej przez Volkswagena. Według źródeł, na jakie powołują się dziennikarze Motor, decyzja w sprawie wprowadzenia do europejskiego cennika Citroena Basalt zapadnie przed końcem roku.
Citroën na razie dokładnie analizuje takie rozwiązanie zanim da Basaltowi zielone światło. Wszyscy na razie zastanawiają się, w jakiej lokalizacji będzie produkowany? Hiszpania jest całkowicie wykluczona, więc pozostaje fabryka w Trnawie na Słowacji. Tu jak wiadomo, moce produkcyjne są ograniczone ze względu na produkcjię modeli C3, C3 Aircross i Frontera. Pozostaje jeszcze opcja fabryki w Maroku.
Citroen Basalt może się pojawić na europejskim rynku dopiero pod koniec przyszłego roku. Tym samym może być jedynym modele w gamie, który nie otrzyma wersji elektrycznej. Klienci otrzymają SUV-a z silnikiem hybrydowym. Pytanie, czy nowy SUV nie przyćmi debiutu modelu C3 Aircross, który ma niemal te same parametry, a jedynie jest o 70 mm krótszy.
Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo