Czy warto zaoszczędzić 50 000 zł i wybrać tańszego wśród najważniejszych SUV-ów na rynku?
Jest oczywiste, że klienci decydując się na zakup SUV-a z salonu, odwiedzają salony Kia. Tam znajdą bogatą ofertę modeli, bo koreańska marka jest wszechstronna. Dacia zaś jest tanią marką. Porównywanie więc Kia Sportage i Dacii Duster może się wydać niesprawiedliwe. Jednak fakt, że rumuński producent wraz z nową generacją Dustera zrobił duży krok naprzód dla wielu stanowi dylemat. Czy warto wydać więcej w salonie Kia, czy może Duster okaże się wystarczający? Albo, czy warto napiąć budżet i sięgnąć po uznany model koreańskiego producenta?
Tak czy siak nowy Duster jest nie tylko rywalem koreańskiego SUV-a i z punktu widzenia ekonomii na zakupie można zaoszczędzić ponad 50 000 zł. Fakt to modele skierowane do różnego typu odbiorców. Ceny jednak dziś powodują, że ci, którzy do niedawna kupiliby Kia Sportage, dziś pójdą po Dacię. Duster sporo się poprawił, ale czy nie pozostaje nadal w tyle?
Kia Sportage startuje z cennikiem od 132 900 zł
Jak widzimy w dwóch konfiguratorach, różnica cenowa pomiędzy dwiema wersjami dostępowymi tych dwóch modeli jest więcej niż duża. Podczas gdy najtańsza ze wszystkich Dacia Duster ma cenę poniżej 80 000 zł i jest wyposażona w 100-konny silnik z LPG połączony z manualną skrzynią biegów, to Kia Sportage M kosztuje blisko 133 000 zł. W tej wersji ma silnik benzynowy o mocy 160 koni mechanicznych, skojarzony z manualną skrzynią biegów. Jednak nie jest ani hybrydą, ani nie posiada fabrycznej instalacji LPG, by być bardziej eko, jak Dacia.
Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy warto zapłacić 53 000 mniej za Dacię ? Odpowiedź nie jest do końca prosta. Zwłaszcza że ta spora różnica wynika z bardzo prostej wersji podstawowej SUV-a Dacii. Taki rozstrzał pozwala nam się zastanowić, czy nie lepiej wybrać topowej wersji rumuńskiego SUV-a, która jest hybrydowa, ma 140 koni mechanicznych i automatyczną skrzynię biegów. W kieszeni zostanie nam wówczas jeszcze ponad 15 000 zł. Problem w tym, że pod względem jakości materiałów Dacia nadal pozostaje bardzo prosta. Gorzej wypada także pod względem osiągów, podczas gdy cena zbliża się znacznie do wersji podstawowej koreańskiego SUV-a.