Nowa Honda Civic Hybrid 2025 będzie generowała 200 KM (149 kW/203 KM) i moment obrotowy 315 Nm. Cała moc uzyskiwana jest z dwóch silników elektrycznych i 2,0-litrowego silnika benzynowego. W rezultacie czyni to ją najpotężniejszą obecnie dostępną wersją Civica, z wyjątkiem Type R . Jest to zatem jednostka mocniejsza od bardzo popularnej w Europie wersji e:HEV – 1,5-litrowego wariantu z turbodoładowaniem.
Spalanie na poziomie 5,6 l to kolejny atut nowej jednostki napędowej. Co więcej, inżynierowie Hondy skrupulatnie zoptymalizowali zawieszenie hybrydy, wprowadzając unikalne strojenie zarówno sprężyn, jak i amortyzatorów. We wnętrzu dostępne są wykończenia w kolorze jasno i ciemnoszarym, a w wersji Sport Touring Hybrid dostaniemy skórzane fotele, 12-głośnikowy systemem stereo i większy – 9-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy. W wersji Sport Touring Hybrid można także skorzystać z wbudowanej funkcji Google, oferowanej po raz pierwszy w modelu Civic.
Nie tylko hybryda
Do zelektryfikowanych wersji wyposażenia Sport Hybrid i Sport Touring Hybrid dołączają modele LX i Sport wyposażone wyłącznie w silnik spalinowe. Napędzane są one wolnossącym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 litra i mocy 160 KM przy 187 Nm. Skrzynia to oczywiście dobrze znana i sprawdzona przekładnia CVT. Wracając jeszcze do jednostek napędowych – Honda spodziewa się, że hybryda będzie stanowić prawie 40 procent sprzedaży Civica.
„Nowa hybryda Civic to uzupełnienie oferty Hondy w idealnym momencie, w obliczu ciągłego wzrostu sprzedaży pojazdów hybrydowo-elektrycznych, co stanowi ważny element Hondy w kierunku osiągnięcia 100-procentowej sprzedaży pojazdów o zerowej emisji do roku 2040” – powiedział Lance Woelfer, zastępca Krajowego Działu Sprzedaży Samochodów Honda w USA.
Jak podaje portal carscoops.com, nowy Civic w wersji sedan ma trafić do salonów w czerwcu przyszłego roku. Do końca sierpnia dołączy do niego hatchback. Ceny najnowszego Civica mają zaczynać się od 30 000 dolarów (ok 118 tys. zł).