Miejski SUV dostał spalinowego kopa
Początkowo Avenger był oferowany tylko w wersji elektrycznej. Stellantis dało się jednak przekonać, że elektromobilność w Polsce nie jest na tyle rozwinięta, aby ten model w wersji na prąd podbił nasz rynek. Polska początkowo była tylko jednym z trzech państw, gdzie zdecydowano się oferować także odmianę benzynową. Obecnie tych krajów jest więcej, a jesienią do oferty dołączono także miękką hybrydę E-Hybrid. W 2025 r. pojawią się też wersje z napędem na 4 koła (obecnie tylko na przód).
Jak ten miejski SUV z silnikiem spalinowym się sprzedaje pokazują nowe dane dotyczące rejestracji aut marki Jeep. Z danych udostępnionych przez polskie przedstawicielstwo wynika, że od stycznia zarejestrowano 310 szt. nowego Avengera. Deklarowany wzrost o 400 proc. oznacza, że w analogicznym okresie 2023 r. tych aut musiało sprzedać się ok. 60 szt. W samym kwietniu 2024 r. zarejestrowano 77 szt., co oznacza poprawę o 97 proc. W praktyce ten miejski SUV jest wiceliderem sprzedaży marki w Polsce.
Lepiej od „polskiego” Avengera sprzedaje się obecnie tylko uniwersalny Jeep Compass. W pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku ten C-SUV miał 416 rejestracji. Względem okresu styczeń – kwiecień 2024 to poprawa o 23 proc. Podobnie jak Avenger, Compass miał udany kwiecień z 108 rejestracjami, poprawiając się o 104 proc. rok do roku. Obecnie zeszłe roczniki można jeszcze kupić w cenie od 151 600 zł. Oprócz miękkiej hybrydy jest też wersja plug-in hybrid w wariantach o mocy 190 i 240 KM.
Jeep rośnie w Polsce, ale powoli
W tym roku Jeep notuje poprawę sprzedaży w Polsce. Oprócz skuteczności Compassa i Avengera, na plusie są też statystyki Jeepa Wranglera. Legenda off-roadu ma w tym roku już 79 rejestracji, co stanowi poprawę aż o 193 proc. „Do bardzo dobrych wyników sprzedaży w kwietniu przyczyniła się wprowadzona niedawno korzystna oferta finansowania Simply Drive” – tłumaczy Adam Męciński, dyrektor marki Jeep w Polsce. Abonament dla firm umożliwia chociażby użytkowanie Jeepa Avengera od 690 zł netto miesięcznie.
Od stycznia do kwietnia Jeep dostarczył klientom w Polsce 921 SUV-ów. To z jednej strony poprawa o 77 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Z drugiej widać pole do poprawy patrząc na liczby z raportu IBRM Samar. O ile jest to więcej niż Mini (903), Land Rover (679) czy Alfa Romeo (504), to mniej niż Tesla (1 513) czy Porsche (1 826). Nie mówiąc nawet o dwudziestym w rankingu Citroenie, który według PZPM ma 3 184 rejestracje. Z koncernu Stellantis, najmocniejszą sprzedaż aut osobowych w Polsce ma obecnie Peugeot (3 720 szt.).