Jutro, 7 maja minie 25 lat od debiutu Peugeota 206 WRC, który w celu uzyskania homologacji FIA musiał mieć wydłużone zderzaki (minimalna długość auto wynosiła 4 metry). Choć premiera w Rajdzie Korsyki zakończyła się awarią obu egzemplarzy, to w historii działu Peugeot Sport jest to najbardziej utytułowany samochód rajdowy. Oprócz trzech tytułów mistrza świata producentów (2000-2002), dwukrotnie sięgano nim po mistrzostwo świata kierowców (Marcus Gronholm w 2000 i 2002 r.). Tym samym przebił nawet osiągnięcia słynnego modelu 205 Turbo 16, który był najlepszym autem u kresu legendarnej grupy B. 206-tką wygrano też 24 rundy WRC, wobec 16-tu na koncie 205-tki.
Autentycznie mistrzowski Peugeot 206 WRC Evo 2
Obecnie na sprzedaż jest eks-fabryczny egzemplarz z numerem nadwozia 35, wyprodukowany w 2001 r. Jest to zatem już Peugeot 206 WRC Evo 2, którym wygrano 3 rundy WRC. W 2002 r. specjalista od asfaltów Gilles Panizzi triumfował nim w Rajdzie Korsyki. Natomiast Marcus Gronholm w tym samym sezonie, tym konkretnym egzemplarzem już pewny drugiego tytułu mistrza świata dołożył nim wygraną w Rajdzie Australii. Rok później Fin powtórzył sukces na antypodach, ale już w Nowej Zelandii. Na tym rajdzie nadwozie C35 odniosło też swoje ostatnie z 41 zwycięstw oesowych.
Egzemplarz odrestaurowany przez Girardo & Co. posiada oklejenie z ostatniego zwycięskiego występu w Rajdzie Nowej Zelandii. Na szybach są zatem nawiska załogi Marcus Gronholm/Timo Rautiainen. Nadwozie ma czerwone barwy, ponieważ od 2003 r. sponsorem Peugeota było Marlboro. Co prawda logo tytoniowego giganta nie mogło być eksponowane w wielu rajdach, dlatego malowanie zawierało puste białe pola. W tamtych czasach „każdy” wiedział jednak o co chodzi. Widoczną zmianą względem specyfikacji z nowozelandzkiej rundy WRC jest nie szutrowe, a asfaltowe zawieszenie Peugeot Sport, felgi OZ Racing i opony Michelin. Nie ma też oryginalnych łopatek za kierownicą od sekwencyjnej skrzyni biegów. Jest za to oryginalny 2-litrowy silnik z turbo o mocy ok. 350 KM.
Nie jest bezwypadkowe, ale cena może zwalić z nóg
Wystawiony na sprzedaż Peugeot 206 WRC Evo 2 był prowadzony przez same wielkie sławy rajdów samochodowych. Oprócz Marcusa Gronholma, mistrzami świata, którzy korzystali z tego konkretnego egzemplarza byli Didier Auriol i Richard Burns. Raz jechał nim ojciec obecnego rajdowego mistrza świata Kallego Rovanpery, czyli Harri Rovanpera. Fin w połowie Rajdu Finlandii 2002 objął prowadzenie po oesowym zwycięstwie na słynnym odcinku Ouninpohja. Na następnym eksplodowała jednak opona, a próba dalszej jazdy skończyła się urwaniem koła (zobacz sytuację tutaj). Tym samym nie jest to auto bezwypadkowe, ale jego regeneracja do stanu jak nowy zazwyczaj trwała krótko.
Oferowany Peugeot 206 WRC Evo 2 posiada szereg dokumentów potwierdzających jego autentyczność. To m.in. złota księga FIA z udokumentowanymi startami w WRC, francuski dowód rejestracyjny, kopia homologacji FIA. Girardo & Co. dorzuca do tego szereg zdjęć tego modelu w wysokiej rozdzielczości ze swojego bogatego rajdowego archiwum złotych czasów WRC. Ile zatem to wszystko może kosztować? Girardo & Co. nie podaje ceny do publicznej wiadomości i zachęca zainteresowanych do składania zapytań tutaj. Ostateczna stawka na pewno jest uzależniona od tego, kto pyta. Prawdopodobną ceną może być kwota ok. 2 mln złotych.
Aktualizacja
Zgodnie z przewidywaniami cenę samochodu ustalono na 360 tys. funtów brytyjskich, czyli ok. 1,8 mln złotych.