Elon Musk zwolnił dyrektorkę i pracowników zespołu Supercharger Tesli
We wtorek, 30 kwietnia świat obiegła wiadomość o tym, że Elon Musk podjął wielce dyskusyjną i nagłą decyzję. Zdecydował się zwolnić zespół pracowników Tesli zajmujący się doładowaniem pojazdów elektrycznych.
Jak informuje Automotive News, nagła decyzja Elona Muska, wprawiła w osłupienie producentów samochodów. Ci w wielu przypadkach przygotowują się do wyposażenia nowych pojazdów EV tak, by mogły korzystać z sieci ładowarek Tesli.
Wśród klientów Tesli korzystających z jej ładowarek, którzy zawarli umowy z Teslą, są na przykład General Motor i Ford. Producenci oświadczyli, że na razie nie zmieniają swoich planów.
Nie jest tajemnicą, że decyzja Elona Muska, o udostępnieniu sieci swoich ładowarek otworzyła firmie drzwi do uzyskania dotacji rządowych na rozszerzenie zasięgu systemu North American Charge Standard (NACS). W związku z tym decyzja o zwolnieniu dyrektorki firmy, Rebeki Tinucci oraz większości personelu obsługującego i konserwującego system, pozostawiła urzędników, klientów i producentów samochodów EV w niepewności. Firma nie odpowiedziała na prośbę o komentarz w tej sprawie, ale Elon Musk wystosował krótki komunikat na platformie X.
Tesla nie zmienia planów, ale zwalnia z rozbudową sieci ładowarek
Jak wyjaśnił na platformie X Elon Musk, Tesla nadal planuje rozbudowę sieci Superchargerów. Jak podkreślił, „tylko w wolniejszym tempie w przypadku nowych lokalizacji i większym skupieniu się na 100% dyspozycyjności i rozbudowie istniejących lokalizacji”.
Wydaje się, że zwolnienia w Tesla Supercharger dotyczą wszystkich funkcji. Od pozyskiwania lokalizacji, opracowywania projektów, projektowania lokalizacji, po zarządzanie budową i rozwojem sprzętu
Taki komentarz w tej sprawie nie spotkał się z pozytywnym odbiorem. Andres Pinter, współdyrektor generalny Bullet EV Charge Solutions, dostawcy sieci, powiedział:
„Jako wykonawca sieci Supercharger mój zespół obudził się dziś rano ostrym kopniakiem „w spodnie”.
Biorąc pod uwagę ogromny napływ pojazdów elektrycznych do sieci ładowarek Tesli, to moment zwolnienia pracowników kluczowego zespołu jest niezwykle osobliwy.
Klienci Tesli nie kryją rozczarowania decyzją Elona Muska. Wielu z nich może ładować pojazdy w domu, ale nie wszyscy mają taką możliwość. Dlatego podkreślają w komentarzach na platformie X, że Superchargery muszą być drugim najlepiej rozwijającym się sektorem Tesli poza FSD. Mają fundamentalne znaczenie dla podróżowaniu na duże odległości, nie tylko w Ameryce Północnej.
Niepewność związana z infrastrukturą ładowania to powód, dla którego wielu kierowców nie decyduje się na zakup pojazdu elektrycznego.
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.