Jak wygląda teledysk z Kalle Rovanperą?
Zespół JVG, znany też jako Jare & VilleGalle to grupa założona w 2009 r. w Helsinkach. Aż pięć z sześciu albumów znalazło się swego czasu na pierwszym miejscu najchętniej kupowanych płyt w Finlandii. Duet raperów miesza ze sobą elektroniczną muzykę taneczną z trapem, pop-rapem i hop-hopem komediowym. Ich muzykę niektórzy nazywają sport rapem, bo wielokrotnie nawiązywali w swoich utworach do sportowców, m.in. piłkarza Jariego Ltimanena czy hokeisty z NHL Teemu Selanne.
Nowy singiel porusza temat rajdów samochodowych, choć w klipie widzimy obrazki z autami do driftu na zlotach. Kalle Rovanpera pojawia się w klipie po upływie 1 minuty i 15 sekund. Gra tam rolę mechanika, który zostaje oderwany od pracy, aby poprowadzić driftowóz. Następnie widać kilka efektownych popisówek na pustym placu. Nie brakuje ujęć z wewnątrz jak Kalle Rovanpera ze słynnym fińskim spokojem obraca kierownicą. Co ciekawe, w czapeczce Red Bulla, co było warunkiem zgody na występ sportowca w teledysku.
Mistrz świata ma teraz więcej wolnego
Fakt, że rajdowy mistrz świata ma czas na takie aktywności jest związany z decyzją 23-latka o wzięciu oddechu od WRC. Kalle Rovanpera wystąpi w tym sezonie tylko w około 7 rundach mistrzostw świata. W tym roku wziął udział w Rajdzie Szwecji oraz Rajdzie Safari (gdzie wygrał). Trzeci tegoroczny występ nastąpi w dniach 9-12 maja w Portugalii. W międzyczasie Kalle Rovanpera chce zaznać nieco innych form motorsportu jak drift czy wyścigi. Chce także zaznać nieco więcej oddechu w życiu prywatnym, które w pełnym sezonie WRC mocno cierpi.
Powrót do jazdy na pełen etat w Rajdowych Mistrzostwach Świata nastąpi zapewne już w 2025 r. Liczy na to ekipa Toyoty, którą reprezentuje od 2020 r. Kalle Rovanpera to już dwukrotny rajdowy mistrz świata (2022 i 2023). Na koncie ma 67 występów w WRC, z czego 22 ukończył na podium i wygrał 12 z nich. W statystykach ma też odnotowane 182 zwycięstwa oesowe. Jest synem Harriego Rovanpery, zwycięzcy 1 rundy WRC (Rajd Szwedzki 2001). Tata w swojej karierze 15 razy stał na podium rund mistrzostw świata. W latach 1997-2005 był fabrycznym kierowcą SEAT-a, Peugeota i Mitsubsihi.