MG3 Hybrid jest już gotowe na atak i trafia do pierwszych salonów w Europie
Nowy MG3 Hybrid w najbliższym czasie trafi do pierwszych salonów w Europie. Kiedy to się stanie i ruszy sprzedaż może się okazać, że dzięki swoim osiągom i przystępnej cenie przewyższy swojego rywala od Toyoty. Księgi rezerwacji otwarto już w kilku krajach, a model ma odgrywać kluczową rolę w ekspansji marki na Starym Kontynencie. Nie jest tajemnicą, że pojazdy z segmentu B cieszą się ogromnym zainteresowaniem.
W związku z tym, że wielu zastanawia się co wybrać, kiedy MG3 trafi na rynek sprawdziliśmy, co oferują oba modele. W czym tkwi różnica między tymi dwoma hybrydami i którą kupić? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba odsłonić ich atuty i słabe strony. Nie ulega jednak kwestii, że to skomplikowane pytanie.
Kluczowe są parametry tj. mechanika, wyposażenie, wymiary oraz cena. Dlatego sprawdzamy, jak pod tym względem prezentuje się każdy z tych modeli.
Wyposażenie i mechanika – MG3 Hybrid kontra Toyota Yaris
Odnowiony MG3 zrewolucjonizował konkurencyjny europejski rynek samochodów hybrydowych pod względem mechaniki. Pod jego maską pracuje 1,5-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy. Yaris zaś wykorzystuje trzycylindrowy silnik benzynowy o tej samej pojemności. Obydwa silniki działają w oparciu o cykl Atkinsona. Różnica tkwi zaś w szczegółach.
Silnikowi benzynowemu towarzyszy niewielki silnik elektryczny, który może napędzać pojazd. Zespół napędowy MG3 rozwija moc 195 KM i 425 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W przypadku Yarisa to w swoim najmocniejszym silniku 130H osiąga on odpowiednio 130 KM i 185 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oba pojazdy mają konfigurację z napędem na przednie koła.
Oba pojazdy różnią się także, jeśli chodzi o skrzynię biegów. Model Toyoty wyposażono w automatyczną skrzynię biegów typu e-CVT zaś model MG3 ma trzybiegową automatyczną skrzynię biegów. Akumulatory układu hybrydowego mają bardzo różną pojemność. Hybrydowe MG3 posiada akumulator o większej pojemności, w efekcie jazda w trybie w 100% elektrycznym potrwa dłużej i przy wyższych prędkościach.
Co z wyposażeniem? Gama MG3 Hybrid obejmuje 3 poziomy wyposażenia: Standard, Comfort i Luxury. Hybryda Toyoty Yaris prezentuje ofertę obejmującą 4 różne wykończenia: Active Plus, Style, GR Sport i GR Sport Plus. Jak wyglądają różnice w wyposażeniu i nie tylko można zobaczyć na grafikach poniżej.
Dlatego MG3 ma zadatki na miano bestselleru HEV?
Poza standardowym wyposażeniem główny klucz do sukcesu obu modeli to oczywiście cena. Tu okazuje się, że to MG3 będzie najtańszym pojazdem HEV, jaki będzie można kupić. Tak jest już w Hiszpanii. Morris Garage już oficjalnie ogłosił, że jego nowa hybryda będzie tam dostępna w cenie od 19 990 euro. To poniżej psychologicznej bariery 20 000 euro. Dla porównania podstawowa wersja hybrydowa Yarisa zaczyna się tam od 26 000 euro. Trzeba jednak pamiętać, że jest to cena promocyjna kojarzona z silnikiem 120H o mocy 116 KM. Dlatego, jeśli klienci wybiorą silnik 130H, to cena rośnie do 28 050 euro.
Jak widać, MG3 ma wszystko, aby być bestsellerem w konkurencyjnym segmencie B. Nie powinniśmy się dziwić, jeśli w krótkim czasie znajdziemy go na szczycie rankingów najlepiej sprzedających się samochodów w Europie. To oznacza, że klientów mogą stracić także salony Mitsubishi i Renault.
Reasumując, który samochód hybrydowy kupić, MG3 czy Toyotę Yaris? Biorąc pod uwagę wydajność i cenę, odpowiedź jest prosta, że model od Morris Garage. Jeśli jednak nie potrzebujesz tak wysokich osiągów, szukasz czegoś sprawdzonego i niezawodnego, a rozbudowana sieć serwisu posprzedażowego jest ważna, to powinieneś wybrać model od Toyoty. Czytaj także: Toyota ma najszybciej sprzedajacy się model. Znika z europejskich salonów w zaledwie kilka godzin
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.