Honda Civic znana od pokoleń teraz jest jeszcze bardziej interesująca
Kompaktowa Honda Civic ma długą historię I jest jednym z tych modeli, z którymi dorastają całe pokolenia kierowców. Nic dziwnego, że marka ma swoją wierną klientelę a dla wielu, którzy jej nie znają, okazuje się bardzo interesującą opcją.
Obecny model doczekał się konstrukcyjnych zmian, ale teraz jest bardziej atrakcyjny, jeśli chodzi o opcję napędu. To dlatego, że Japończycy pochylili się nie tylko nad atrakcyjnym wyglądem, ale dużą uwagę poświęcili technologiom i napędowi hybrydowemu. Teraz Civic może konkurować ze swoimi rywalami, a klienci otrzymują większy bagażnik i mniej wydają na paliwo. Dzięki temu zyskuje przewagę nad takimi modelami jak Volkswagen Golf czy Seat León.
Japoński kompakt ma wszystko- oprócz niskiej ceny
Teraz kiedy Honda wyposażyła Civica w samoładujący się silnik hybrydowy o mocy 184 KM, klienci są pewni niskiego zużycia paliwa i etykiety ECO. Technologia z układem pełnej hybrydy zawierającym funkcję samoczynnego ładowania, nie wymaga poszukiwania wtyczki. Dodatkowo oferuje legendarną dynamikę, uzupełnioną o porywającą moc pochodzącą z napędu elektrycznego.
Nie trzeba zatem z niczego rezygnować kosztem oszczędności na opłatach za emisje. Podczas ruszania Civic działa w trybie elektrycznym, co gwarantuje dobre przyspieszenie w tym ważnym momencie bez grama spalin.
Po włączeniu się do ruchu miejskiego lub wyjechaniu na trasę Honda Civic przełącza się w tryb hybrydowy. Silnik spalinowy napędza wówczas motor elektryczny, pracujący jako generator. Ten z kolei kieruje wytworzoną energię do silnika elektrycznego napędowego o dużej mocy, przekazującego moc na koła pojazdu. Dopiero przy jeździe autostradowej samochód przełącza się w tryb spalinowy i korzysta z mocy silnika benzynowego.
Odzyskiwanie energii odbywa się podczas hamowania. Wtedy układ e:HEV Hondy wykorzystuje rekuperację i przetwarza ją na prąd elektryczny, który trafia do akumulatorów. Kierowca wykorzysta go potem podczas jazdy w trybach EV i hybrydowym. Honda Civic jest zatem świetną opcją nawet dla rodzin niepotrzebujących wielkiego bagażnika. Ma wszystko, co potrzebne w dzisiejszych czasach, oprócz niskiej ceny.
Ile kosztuje Honda Civic e:HEV i czy warto tyle zapłacić?
Honda Civic e:HEV w wersji bazowej Elegance to praktyczny, mocny i wygodny, w pełni hybrydowy hatchback z bardzo bogatym wyposażeniem standardowym i najnowszymi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa i łączności. Trzeba za niego zapłacić 161 700 zł.
Producent w tej cenie oferuje m.in.:
– Inteligentny tempomat adaptacyjny,
– przednie reflektory LED, które zadbają o dobra widoczność podczas jazdy w kurzu, deszczu lub mgle,
– podgrzewane przednie fotele,
– Honda SENSING – zestaw zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę,
– bezkluczykowy dostęp do samochodu,
– system informacyjno-rozrywkowy Honda CONNECT obejmujący 9-calowy ekran dotykowy, Android Auto™ i bezprzewodowy Apple CarPlay® i do łatwej integracji ze smartfonem, radio internetowe i oczywiście stacje DAB i FM. Jest również dostępna z zaawansowanym systemem nawigacji 3D,
– 17’calowe obręcze aluminiowe z oponami 215/50 R17 95W (plus zestaw naprawczy),
– dwustrefową klimatyzację automatyczna,
– Czujniki parkowania z przodu I z tyłu
– 5 lat gwarancji.
To jedynie wycinek z bogatej listy wyposażenia. Dlatego pomimo swojej ceny nie brakuje takich, którzy wezmą pod uwagę niezawodność, jakość wykonania Civica. Zwrócą uwagę na poziom technologii, zarówno pod względem silnika, jak i wyposażenia i kupią ten model, bo wciąż jest jedną z najlepszych opcji w swoim segmencie. To dobry powód, by dopłacić różnicę w cenie w porównaniu do modeli konkurencji. NIE PRZEGAP: Na rynek wkracza nowiutki wodorowy SUV. Pochodzi z Japonii i można go podłączyć do gniazdka